مقالات نگهداری کالا

قفسه بندی انبار سنگین | اوژن

قفسه بندی انبار سنگین

قفسه بندی انبار سنگین

 

قفسه های پالت راک به عنوان نوعی قفسه های سنگین انبارشناخته شده اند که می توان بار پالت را در آن ها نگهداری کرد. در این نوع قفسه بندی انبار سنگین می توان به قفسه بندی پالت راک و قفسه انبار پالت راک اتوماتیک نیز اشاره کرد.

بهره وری انبار تا حد زیادی به سیستم ذخیره سازی نصب شده بستگی دارد، اما تمام سیستم های ذخیره سازی برای کلیه شرکت ها، محصولات یا فرایندها معتبر نیستند. ما در زیر روی سیستم های ذخیره سازی با دسترسی مستقیم به پالت ها یا بارهای واحد تمرکز می کنیم.

نکته: درباره انتخاب قفسه انبار مناسب بیشتر بدانید.

هنگامی که کالاها برای ذخیره سازی آنها در پالت قرار می گیرند، ما در مورد قفسه بندی انبار سنگین با پالت صحبت می کنیم. قفسه بندی پالت یکی از روش های پرکاربرد برای همگن کردن بار در انبارها و مراکز لجستیک است. پالت حمل و نقل و انتقال کالا با لیفتراک را امکان پذیر می کند.

 

قفسه بندی انبار سنگین به دلیل توانایی بالا در ذخیره و نگهداری پالت ها به صورت عمودی، باعث افزایش ظرفیت نگهداری کالا در محیط های انبار می شوند که این نوع قفسه بندی در سراسر جهان رایج است و مورد استفاده قرار می گیرد.

 

قفسه بندی انبار سنگین از لحاظ اندازه و ظرفیت ذخیره سازی پالت ها متفاوت می باشند که این دو عامل تا حد زیادی به برنامه های اختصاصی هر انبار بستگی دارد.

 

در قفسه بندی انبار سنگین عموما از فریم های قائم و تیرهای (برسینگ) متقاطع(مورب) ساخته شده اند و همچنین برای سطح قفسه ها از کفه های سیمی استفاده می شود که در بالای تیرهای متقاطع برای افزایش سطوح قرار میگیرند.

درباره تفاوت قفسه ایزی راک  و قفسه ایزی راک ریلی  شرکت اوژن بیشتر بدانید.

در دنیای انبارداری امروز، بخش عمده ای از درگیری انبارها با بهبود کارآیی با هر وسیله یا کالای موجود در انبار می باشد. این مسئله جای تعجب خاصی ندارد، زیرا مطمئناً افزایش کارآیی، خط اصلی شرکت را رونق خواهد داد و رشد نمایی فناوری بدان معنی است که ما در مقابله با منابع تلف شده، منابع بیشتری از همیشه در اختیار داریم.

 

این روزها مشاغلی که نیاز به انبار کردن کالاها دارند نیاز به این دارند که حجم انبوهی از کالاها را خریداری و ذخیره نمایند. دلیل آن کاملا مشخص است؛ مدیریت بهتر موجودی، پایین آمدن هزینه سفارش و حمل و نقل آسان کالاهای فله. بنابراین، انبارداران و مشاغلی که انبار دارند سراغ قفسه بندی انبار سنگین که همان قفسه بندی پالت راک می باشد می روند.

درباره تفاوت قفسه پالت و  قفسه پالت اتوماتیک  شرکت اوژن بیشتر بدانید

سیستم های قفسه انبار پالت سنگین برای تحویل بارهای مورد نیاز برای انجام کار، به صورت مکرر طراحی گردیده است. بنابراین برای انواع و اقسام محصولات با وزن سنگین در اندازه و ابعاد متفاوت با استفاده ی گذرا و غیر گذرا، با چرخه ی عمر کوتاه و بلند می توان از قفسه انبار سنگین استفاده کرد، بدون اینکه نیازی به تهیه ی قفسه پالت جدیدی داشته باشید.

وجود سیستم های قفسه بندی پالت راک، باعث می شود که بابت ذخیره کالایی با وزن بالا خیالمان راحت باشد چرا که این قفسه ها نقش پشتیبانی از بارهای سنگین را به خوبی ایفا می کنند و به ندرت دچار مشکل می شوند.

بنابراین، با یک بررسی کامل از پالت های سنگین که تمایل به خرید آن ها دارید می توانید از تمامیت و کیفیت ساختاری که دارد اطمینان حاصل کنید که تجهیزات ساختار صنعتی خود را در اختیار دارید. به این ترتیب در هزینه های خود صرفه جویی کرده اید و به اصطلاح پول بیشتری را در جیب خود نگه داشته اید.

 

قفسه بندی انبار سنگین

 

مقاله مربوط به اجزای قفسه بندی پالت راک را مطالعه نمایید.

 

مزایای استفاده از قفسه بندی انبار سنگین

ظرفیت وزنی بالا
دوام بهبود یافته
تطبیق پذیری یا قابلیت انعطاف
قابلیت استفاده در سیستم های رک انتخابی و مهندسی شده
اتصال پرتو به فریم محکم تر و ایمن تر
در اندازه ها و ظرفیت های متنوعی موجود است
زمان آماده سازی را کاهش می دهد.
بارگیری و تخلیه را کاهش می دهد و بنابراین هزینه ها را به حداقل می رساند.
حداقل رساندن کار با محصول
بهینه سازی فضای انبار
چرخش راحت بار
افزایش امنیت و ایمنی دراستفاده از کالاها
دسترسی سریع به مکان کالا
بارهای پالت دار باید روی سیستم های رکاب صنعتی ذخیره شوند، که ضمانت مقاومت و تنظیم سطح بار را برای تنظیم آنها در حجم دقیق بار فراهم می کند.

درباره تفاوت  قفسه بندی پانل راک و قفسه بندی  پانل راک ریلی  و  قفسه بندی پانل راک ریلی اتوماتیک  شرکت اوژن بیشتر بدانید.

قفسه بندی انبار سنگین با دسترسی مستقیم به پالت ها

اگرچه قفسه بندی پالت را به عنوان یک روش استاندارد برای ذخیره سازی و حمل و نقل کالاها به عنوان یک واحد ذکر کردیم، اما دسترسی مستقیم به پالت در کلیه سیستم های قفسه بندی راک صنعتی و در نتیجه موجودی انبار امکان پذیر نیست.

در قفسه بندی انبارهای صنعتی دلیل اصلی آن از فشرده سازی ذخیره سازی کالاها استفاده از حداکثر فضای موجود و بهینه سازی فضای انبار می باشد اما بدون دسترسی فوری و مستقیم به پالت ها.

 

در قفسه بندی انبار سنگین سیستم های ذخیره سازی پالت زیر دسترسی مستقیم به بار واحد را به وجود می آورند:

 

سیستم قفسه بندی انبار سنگین تک عمق و دو عمق

سیستم های قفسه بندی انبار سنگین، سیستم های فوق العاده عالی برای محافظت از بارهای سنگین هستند به طوریکه با استفاده از پالت ها از بارها محافظت و پشتیبانی می کنند. این سیستم دسترسی مستقیم را از طریق راهروهای به وجود آمده در هر طرف قفسه به وجود می آورد.

این روش عمومی ترین راه حل برای دسترسی مستقیم به هریک از پالت های ذخیره شده در قفسه بندی انبار سنگین می باشد.

این سیستم بسیار متنوع است که تنظیم ساده بار را از نظر وزن و حجم که با هر نوع کالایی سازگار باشد را فراهم می آورد. همچنین با داشتن یک راه حل موثر، مقاوم و آسان برای جمع آوری محل جایگذاری پالت مشخص می شود.

سیستم قفسه بندی انبار سنگین قابل تنظیم پالت می تواند عمیق یا دو عمق باشد، اما دومی فقط دسترسی مستقیم به پالت جلو را امکان پذیر می سازد. انتخاب یک روش یا روش دیگر بستگی به تعداد پالت های همان مرجع یا ورود یا خروج کالا دارد.

 

بسته به تجهیزات جابجایی و لیفتراک، دو نوع پیکربندی وجود دارد:

 

کلاس 400 یا سیستم قفسه بندی قابل تنظیم: راهروی پهن.

سیستم باریک باریک برای سیستم کلاس 300 یا VNA (راهرو بسیار باریک).

علاوه بر این، قفسه بندی قابل تنظیم با دسترسی مستقیم به پالت ها دارای لوازم جانبی و عناصر بی شماری اختیاری است که با انواع نیازهای ذخیره سازگار است.

 

با بهترین سیستم قفسه بندی صنعتی در این مقاله آشنا شوید.

 

قفسه بندی پالت راک با دسترسی مستقیم

در این حالت، سیستم قابل تنظیم پالت راک تک قابل تنظیم، با دسترسی مستقیم به بارهای واحد پالت دار، بر روی شاسی نصب شده است که امکان حرکت قفسه ها را فراهم می کند. قفسه ها از یک طرف به طرف دیگر روی ریل های ثابت به کف حرکت می کنند تا یک راهروی دسترسی یک نفره برای لیفتراک باز شود. بنابراین، فقط راهروی کار که در هر زمان معین به آن دسترسی پیدا می شود امکان پذیر است، اما دسترسی مستقیم به تمام بارهای واحد حفظ می شود.

باز شدن راهروی کار که به آن دسترسی لازم است با استفاده از موتورهای برقی مستقر در پایه رکاب خواهد بود. اپراتور وظیفه دارد دستور باز کردن قفسه ها را با استفاده از ریموت کنترل کند تا لیفتراک سپس مستقیم به پالت ها دسترسی داشته باشد.

در این نوع قفسه بندی انبار سنگین، هر سانتی متر از نصب به طور کامل مورد بهره برداری قرار می گیرد به طوری که به عنوان یک جایگزین ایده آل در یک منطقه کوچک خواهد بود.

به طور خلاصه، این یک راه حل ترکیبی است زیرا هم فشردگی فضا و هم دسترسی مستقیم به پالت را امکان پذیر می کند.

 

قفسه انبار پالت راک اتوماتیک با دسترسی مستقیم

این نوع قفسه بندی انبار سنگین که به قفسه انبار پالت راک اتوماتیک معروف است شامل اتوماسیون سیستم دنده قابل تنظیم پالت است. در این حالت به جای لیفتراک از جرثقیل های استکر یا سایر سازوکارهای روباتیک برای دسترسی مستقیم به بارهای واحد استفاده می شود. تراکم ذخیره سازی کمتر راهروها در حالی که فضای در ارتفاع کاملاً مورد بهره برداری قرار دارد زیاد است، اما ویژگی دسترسی مستقیم به پالت ها حفظ می شود.

 

سرمایه گذاری اقتصادی اولیه نسبت به سیستم قابل تنظیم پکیج قابل حمل بالاتر است، اما برای دسترسی به پالت ها به منابع فنی و انسانی کمتری نیاز است، بهره وری بیشتر است و کالاها با سرعت بیشتری اداره می شوند. بنابراین بازده سرمایه گذاری نسبتاً فوری است.

اوژن ، کیمیاگر فضا در دنیای بایگانی اسناد و انبار کالا

منبع: www.ozhanco.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *