مقالات بایگانی اسناد

چرا کتابخانه ها را دوست دارم؟

کتابخانه ها

کتابخانه ها

 

موفقیت کتابخانه ها را می توان در گرو کتابداران حرفه ایی و دوستدار کتاب دانست. دستیاران کتابخانه هایی که از همنشینی با کتاب خوشحال هستند و با کمک به کتابخوان ها حس بهتری دارند. آن ها مشاوره های رایگان خود رابی دریغ در اختیار کتابخوان ها می گذارند.

درباره عملکرد بایگانی ریلی  بیشتر بدانید.

در این مقاله از زبان کتابدار انگلیسی نوشته ها ترجمه گردیده است که در مورد اهمیت کتابخانه ها درگذشته و حال صحبت می کند و بیان می کند که چرا کتابخانه ها را دوست دارد.
نام من Hannah Tame است و در حال حاضر به عنوان کتابدار در مرکز بایگانی کتاب Caird کار می کنم. من به عنوان یک بلاگر داوطلب، در مورد آرشیو و مجموعه کتابخانه گسترده، کتابخانه Wiener تحقیق می کنم تا دانش خود را در مورد مطالعات هولوکاست و نسل کشی گسترش دهم. من این وبلاگ را در مورد علاقه خودم به کتابخانه ها و آنچه آن ها به مردم ارائه می دهند، می نویسم.

درباره تفاوت کمد بایگانی و کمد بایگانی ریلی شرکت اوژن  بیشتر بدانید.

معرفی

مطمئن هستم که تنها من نیستم که خاطرات آمیخته ای از وقتم را در دوران جوانی در کتابخانه ها گذرانده ام. به عنوان یک دانشجو، تجربیات من از وانت کتابخانه ای شورای سبز و سفید فوق العاده بیرون از مدرسه ابتدایی گرفته تا کتابخانه دانشگاهی، با سقف شیشه ای زیبای من (که اعتراف می کنم بیشتر استفاده من از کتابخانه عمدتا برای مجموعه فیلم های گسترده آن و آخرین مهلت های دفاع پایان نامه بود که در آخرین لحظه از آن استفاده کردم) بود.

وقتی در مدرسه و دانشگاه هستیم، کتابخانه ها سهم بزرگی در زندگی ما دارند. پس چرا این باید ناگهان متوقف شود فقط به این دلیل که دیگر مجبور به استفاده از آن ها نیستیم. من در واقع کشف کرده ام که زمانی می تواند باشد که لذت واقعی شروع می شود. علاقه من به کتابخانه ها فقط وقتی شروع شد که اولین کارم را به عنوان کتابدار شروع کردم. این تغییر شغلی تا حدودی تصادفی به من این امکان را داده است که در مجموعه هایی در The Guardian News and Media Archive، مجموعه های ویژه دانشگاه هنر لندن، مرکز ثبت کلیسای انگلستان و کتابخانه موزه دریایی ملی Caird کار کنم و داوطلب باشم.

درباره تفاوت کمد کتابخانه و کمد کتابخانه ریلی شرکت اوژن  بیشتر بدانید.

به راحتی می توان گفت که این تجربه های کار با چنین مجموعه های الهام بخشی من را در مسیر قطعی کتابخانه ها و بایگانی ها قرار داده است و از آن زمان به گذشته نگاه نکرده ام! همانطور که حدس زدید، این وبلاگ به عنوان یک پست تقدیر و تشکر برای کتابخانه ها، بایگانی ها، کلمات نوشتاری و اینکه چرا در عصر دیجیتال امروز معتقدم همه باید از کتابخانه محلی خود نهایت استفاده را ببرند؛ زیرا برخی موارد وجود دارد که شما فقط نمی توانید از Google بدانید.

باورهای غلط کتابخانه

حداقل در لندن، فکر می کنم که یک کتابخانه تاریک و مبهم کلیشه ای قدیمی دیگر سخت پیدا می شود. امروزه کتابخانه ها بیشتر به یک منظره معماری تبدیل شده اند. فقط کتابخوان Wiener Library Wolfson Reading Room را به عنوان مثال در نظر بگیرید. پنجره های عظیم مشرف به میدان راسل که فضای اتاق را پر از نور می کند، یک راه پله کوچک که به یک کتابخانه میزانسن منتهی می شود و قفسه های کتاب از کف تا سقف کامل با نردبان همه فضای نفس گیری را ایجاد می کنند. حتی یکی از دلایلی که می خواستم داوطلب وبلاگ نویسی برای کتابخانه Wiener باشم اعتراف می کنم این بود که بهانه ای برای استفاده منظم از فضای فوق العاده پیدا کردم نه اینکه شما به چنین بهانه ای نیاز دارید؛ امروزه مانند بسیاری از کتابخانه ها، برای همه قابل دسترسی است.

این روش “دسترسی آزاد” به مجموعه کتابخانه ها و بایگانی با مشاهده موارد موجود در قفسه موزه کاملاً متفاوت است. برای دیدن موارد باورنکردنی لازم نیست یک دانشگاهی، متخصص یا نویسنده باشید. علاقه کافی است! تقریباً هر مجموعه کتابخانه و بایگانی ویژه ای که من می شناسم به شما امکان می دهد تا صرفاً با ثبت نام به عنوان خواننده موارد را سفارش دهید. به عنوان مثال، در کتابخانه وینر می توانید یک بروشور ‘انتشارات ضد نازی 1938 مبدل به عنوان سفر’ را درخواست کنید و تنها چند دقیقه بعد، می تواند مقابل شما روی میز باشد.

 

کتابخانه ها

 

مجموعه ای بی پایان از منابع در اختیار شما

قبل از شروع کار در کتابخانه، تصوری از طیف گسترده ای از منابع کتابخانه ها نداشتم. من فقط در مورد کتابخانه های مجموعه خاص بلکه کتابخانه های محلی نیز صحبت نمی کنم. انواع منابع موجود از؛ نشریات دوره ای، بایگانی روزنامه ها، اشتراک های آنلاین، نقشه ها، نمودارها، چاپ ها، نقاشی ها و کتاب های کمیاب، و هرچیزی که شما آن را نامگذاری می کنید و احتمالاً کتابخانه ای در نزدیکی آن را دارد. نادیده گرفتن کتابخانه محلی آسان است، اما در واقع آن ها باید منابع را حفظ کنند تا نحوه درک کتابخانه ها تغییر کند و به کتابخانه جایگاه مشخصی در جامعه بدهد. بیشتر کتابخانه ها نیز طیف خارق العاده ای از گفتگوها را ارائه می دهند و حتی برخی از آن ها نمایشگاه های ویژه ای دارند. من سال گذشته در حدود صد سالگی جنگ جهانی اول 1918 در لندن حداقل به چهار نمایشگاه کتابخانه رایگان رفتم که همه آن ها مجموعه های فوق العاده ای را به نمایش گذاشته بودند.

درباره قفسه بایگانی کشویی شرکت اوژن  بیشتر بدانید.

مکانی برای لذت بردن از آرامش و سکوت

شاید جای تعجب باشد که کتابخانه ها نه تنها به دلیل داشتن منابع کافی بلکه به عنوان مکانی آرام برای فرار از یک شهر شلوغ مورد استفاده قرار می گیرند. من در زمان خود تعداد زیادی خواننده ثبت نام کرده ام که فقط مکانی آرام برای کار یا مطالعه می خواستند. از تجربه من، بیشتر اوقات، یک کتابخانه خوشحال می شود که شما این کار را انجام دهید به شرط داشتن فضای کافی. من از این آزادی نیز بهره برده ام – تابستان سال گذشته هنگامی که به نمایشگاهی در کتابخانه مجلس سنا رفتم ، از این فرصت استفاده کردم و سری به اتاق نشریات همسایه زدم.

 

این اتاق احتمالاً یکی از عکس خوان ترین اتاق های مطالعه در لندن است که با مبل های چرمی عظیم و کف میان طبقه خود که در اطراف آن پیچیده شده است، گذر از تمام نشریات در قفسه ها ده ها سال طول می کشد. هنگامی که برای اولین بار وارد شدم، کمی نگران شدم که اجازه ورود به من داده نشود، زیرا فقط بلیط نمایشگاه خود را داشتم اما البته اینطور نبود. در حالی که قفسه ها را مرور می کردم، برای سرگرمی خودم دیدم که شخصی خوابیده و روی کتاب یکی از مبل ها حلقه زده و هنوز کتابی در دست دارد. این لزوماً به این معنا نیست که من از رفتن به کتابخانه برای گرفتن برخی از خواب ها طرفداری می کنم، اما این نشان می دهد که نیازی نیست که آنها به عنوان مکان های ترسناک تصور شوند.

 

همچنین مقاله امنیت در بایگانی اسناد را مطالعه کنید.

 

حتی اگر کتابخانه ها در قرن بیست و یکم با مبارزات زیادی روبرو هستند، امیدوارم با کمی تشویق مردم فکر کنند که آنها یک اتاق نشیمن دوم رایگان و با استقبال جهانی هستند که میزبان گفتگوها، جلسات آموزشی، نمایشگاه ها و رویدادها با کتاب است. فقط کافیست شروع کنید.

کتابخانه ها

هر شخصی از دیدن کتابخانه وینر و مطالعه کتاب ها، اسناد، عکس ها و سایر مطالب آن در سالن مطالعه ولفسون استقبال می کند.

اوژن ، کیمیاگر فضا در دنیای بایگانی اسناد و انبار کالا

منبع:

https://www.wienerlibrary.co.uk/Blog?item=407&returnoffset=20

www.ozhanco.com

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *