مقالات نگهداری کالا

عوامل تاثیرگذار در انتخاب قفسه فلزی

عوامل تاثیرگذار در انتخاب قفسه فلزی

عوامل تاثیرگذار در انتخاب قفسه فلزی

عوامل تاثیرگذار در انتخاب قفسه فلزی:

اگر نگاهی به انبارهای نگهداری مواد و محصولات بیندازیم متوجه می شویم که اغلب آن ها از جنس قفسه فلزی هستند، امروزه کیفیت قفسه های انبار نقش بسیار مهمی را در ایمنی و صرفه جویی هزینه های انبار ایفا می کند.

قفسه فلزی علاوه بر افزایش دید و قابلیت اطمینان، مزایای دیگری را نیز به همراه دارد که به ویژه در انبارها، کارخانه ها و محیط های صنعتی امروزی سودمند است.

 

استفاده از فولاد در قفسه فلزی انبار یکی از کارآمدترین فلزهایی است که تا به حال امتحان خود را به خوبی پس داده است. فولاد مزایای مختلفی مانند ثبات، دوام و قابلیت اطمینان نسبت به بیشتر مواد دیگر را فراهم می کند.

قفسه فلزی امروزه یکی از محبوب ترین انواع قفسه بندی موجود برای انبارها است. تنوع اندازه ها و سبک های موجود در قفسه فلزی امکان استفاده های مختلف را در هر نوع انبار، خرده فروشی یا مرکز توزیع بالاتر و فراتر از انواع دیگر قفسه های صنعتی که ممکن است در امکانات بزرگتری مشاهده کنید، فراهم می کند. با قفسه های فلزی می توانید انواع وسیع تری از اقلام و کالاها را در بالا و فراتر از وسایل حجیم و بزرگ که در قفسه فلزی پالت ذخیره می شوند، ذخیره کنید.

حال می خواهیم در مورد اینکه چرا باید قفسه بندی انبار خود را از جنس فلز باکیفیت انتخاب کنیم، صحبت کنیم. با اوژن همراه باشید.

درباره انتخاب مناسب جهت قفسه بندی انبار خود بیشتر بدانید.

مزایای استفاده از قفسه فلزی

سالیان درازی است که از قفسه فلزی به منظور افزایش دید بهتر محصولات و به حداکثر رساندن فضای داخلی انبارها و کارخانه ها استفاده می شود.

قفسه فلزی با کیفیت، بادوام و مقاوم به شما کمک می کند تا با ایجاد فضایی عمودی در انبار، از کمترین فضا، حداکثر بهره وری را داشته باشید. با این اوصاف قفسه بندی انبار فلزی مزایای دیگری دارد که به آن ها می پردازیم:

 

1- افزایش قابلیت دید محصول در قفسه بندی فلزی

همانطور که در بالا ذکر شد، قفسه فلزی قابلیت دید محصول را افزایش می دهند. این کار بر روی قرار دادن و مدیریت محصول، دسترسی بیشتر به محصول و همچنین کمک به بازیابی بسیار راحت و کارآمد آن تمرکز دارد و به شما کمک می کنند که محصولات را به اشتباه نشمارید و نبینید. به علاوه، برخی از انواع قفسه های فلزی، جلوه ای کاملاً پیشرفته دارند و جذابیت انبار را دوچندان می کنند.

درباره تفاوت ایزی راک  و ایزی راک ریلی  شرکت اوژن بیشتر بدانید.

2- استحکام قفسه فلزی

قفسه بندی فلزی از بادوام ترین انواع قفسه بندی های موجود در انبارها هستند، مقاومت در برابر خوردگی و آسیب دیدگی را برای خود قفسه ها و هم کالاهایی که باید روی آنها ذخیره شود، ایجاد می کنند.

بسته به اندازه و وزن کالایی که برای نگهداری نیاز دارید، واحدهای قفسه فلزی را می توان تقویت کرد تا نیازهای شما را برطرف کند. در صورت لزوم می توان مهاربند متقاطع و پشتیبان مرکز را نیز اضافه کرد که این گزینه ای عالی برای نگهداری وسایل بزرگ و ظریف است.

مقاومت در برابر دما: به همین ترتیب، قفسه های فلزی فولادی می توانند تغییرات بیشتر دما را تحمل کنند. اگر انبار شما در زمینه تولید کالاها نیز فعالیت دارد (که ممکن است در بعضی مناطق درجه حرارت را تا حد زیادی بالا برود)، قفسه های فولادی عموماً در برابر دماهای بالاتر از سایر قفسه ها مقاوم تر هستند.

 

3- مقرون به صرفه بودن قفسه فلزی

قفسه های فلزی یکی از مقرون به صرفه ترین راه حل های ذخیره سازی موجود است که در عین حال از فضای ذخیره سازی موجود خود نهایت استفاده را می کند.

درباره قفسه بندی نیمه سنگین شرکت اوژن بیشتر بدانید.

4- قابلیت تنظیم قفسه فلزی

قفسه های فلزی در سبک های مختلف، ظرفیت وزن، ارتفاع، رنگ های متفاوت موجود هستند و می توانند به گونه ای طراحی شود که کل اتاق یا مناطق را پر کند، یا دیوارهای اتاق شما را پارتیشن بندی کنند. همچنین می توانید لوازم جانبی مانند پالت های قفسه، تقسیم کننده و کشوها را متناسب با نیازهای خاص خود اضافه کنید.

درباره تفاوت پالت راک  و  پالت راک اتوماتیک شرکت اوژن  بیشتر بدانید.

5- کاربردپذیری

یکی از بزرگترین مزایایی که قفسه فلزی ارائه می دهند کاربرد آنها است. قفسه فلزی به شما کمک می کند تا از فضای ذخیره سازی انبار بیشترین استفاده را ببرید، به شما این امکان را می دهد که اشیا و وسایل بسیار بیشتری را در فضای کمتری از آنچه بدون این قفسه ها امکان پذیر بود ذخیره کنید.

همچنین مقاله قفسه بندی FIFO در مقابل LIFO  را مطالعه کنید.

سفارشی سازی: در نهایت، یکی از بزرگ ترین مزایای قفسه فلزی فولادی، سهولت در سفارشی سازی آن هاست. قفسه فلزی را می توان با توجه به افزایش محصولات یا جابجایی مکان انبار، اضافه کرد، تا فضای بیشتری را برای ذخیره سازی به شما دهد.

درباره تفاوت  پانل راک و پانل راک ریلی  و  پانل راک ریلی اتوماتیک شرکت اوژن بیشتر بدانید.

وقتی مفهوم مدیریت نوین تلاش و کارایی مورد توجه اصلی مدیران باشد ، نحوه استفاده موثر از فضای انبار و چگونگی افزایش ظرفیت ذخیره سازی انبار نیز در جایگاه اصلی قرار می گیرد. تمرکز مدیریت ذخیره سازی دو جهت دارد. یکی چگونگی افزایش استفاده موثر از فضای ذخیره سازی و دوم چگونگی افزایش جریان کالا.

 

اوژن ، کیمیاگر فضا در دنیای بایگانی اسناد و انبار کالا

منابع:

https://appliednw.com/the-benefits-of-metal-shelving-for-warehouses/

www.ozhanco.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *