مقالات بایگانی اسناد

آلودگی اطلاعات

آلودگی اطلاعات

 

جوامع ابتدایی و کشاورزی نیاز به اطلاعاتی داشتند که برای تولید اقتصادی نسبتا ساده بود و اغلب می توانست توسط افرادی که در مجاورت آن بودند، دسترسی پیدا کند. اطلاعات در این جوامع اغلب به صورت شفاهی یا با استفاده از علائم یا حرکات و به علت رقابت در زمینه های مختلف زندگی، گاهی اوقات با اطلاعات نادرست ارسال می شود. اطلاعاتی که به صورت موزون و مخاطب به مخاطب منتقل شده بود گاهی مخاطبین گمراه کننده یا گیج شدند تا مخاطبان را جلب کنند یا منافع خاصی به دست آورند.

درباره عملکرد بایگانی ریلی  بیشتر بدانید.

اقتصاد دوران انقلاب صنعتی نیازمند ایجاد یکپارچگی و انسجام نزدیک در آثاری بود که همزمان در چندین مکان انجام شد و لازم بود تولید و توزیع نه تنها مواد اولیه، بلکه مقدار زیادی از اطلاعات بنابراین صنایع مختلف نیاز به جریان زیادی از اطلاعات برای پیشبرد کار خود داشتند و ماشین چاپ ابزار خوبی برای این روند بود. به طور طبیعی، این حفره ها همچنین گسترش اطلاعات نادرست را گسترش داد.

درباره تفاوت قفسه کتابخانه و قفسه کتابخانه ریلی شرکت اوژن  بیشتر بدانید.

در عصر پس از صنعت، جوامع باید از راه ها و کانال های مختلف برای ارسال پیام ها و اطلاعات استفاده کنند تا هر فرستنده می تواند همزمان با یک میزبان گیرنده، با پیشرفت تکنولوژی اطلاعات، ایجاد شبکه های کامپیوتری و اینترنت. اما پیامدهای آن سیل گسترده ای از اطلاعات پراکنده، تکراری و نادرست در مقیاس وسیع بود.
مقدار عظیمی از اطلاعات، دوران کنونی را به عنوان «انفجار اطلاعات» شناخته و انفجار خود را افزایش داده است، زیرا اطلاعات بیشتر، بیشتر احتمال ابتلا به آن را افزایش می دهد. شکل گیری شبکه های کامپیوتری مانند اینترنت و پیشرفت انتشارات الکترونیکی موجب شده است که احتمال داده شدن اطلاعات را افزایش دهد، زیرا فرصت های زیادی برای انتشار اطلاعات گمراه کننده و نادرست وجود دارد و مخاطب از آنها استفاده می کند به عنوان اطلاعات ذکر شده.

درباره کمد بایگانی کشویی شرکت اوژن  بیشتر بدانید.

اطلاعات جمع آوری شده از کانال ها و منابع مختلف ممکن است متناقض یا غیر قابل مقایسه باشد. نوشته های بسیاری وجود دارد که در آن اطلاعات نادرست منتشر شده است. از لحاظ مجازات، اغلب جزئیات مهم حذف می شوند و خواننده نمی تواند دقت اطلاعات را افشا کند. خوب اسمیت و برنس موافق است که بسیاری از آثار ارزش بازیابی و یا بررسی نیست. اردن باروچ به وضوح بیان می کند که ما با انفجار اطلاعات مواجه هستیم تا انفجار اطلاعات.
انفجار اطلاعات مسائل جدیدی را به وجود آورد و بر روش های فعلی کنترل اطلاعات تاثیر گذاشته است. سیستم های اطلاعاتی به گونه ای نیست که بتواند از بازیابی اطلاعات ناخواسته و اطلاعات غلط جلوگیری کند. این نکته درباره اینترنت بسیار درست است، زیرا اسناد و اطلاعات به واسطه محتوا و محتوا به درستی تجزیه و تحلیل نمی شوند.
عفونت های اطلاعاتی پیامدهای فرهنگی، اجتماعی، روحی و جسمی طولانی مدت دارند که بر طبق آن اطلاعات دچار آلودگی غیرقابل کنترل و غیر عفونی دشمن دانشمندان و متخصصین اطلاعات است. نادرست، غلط، منسوخ، ناقص، متضاد، داده های نادرست ترجمه شده و غیره، باعث آلودگی می شود.
اطلاعات به روش های مختلف آلوده می شود، مهمترین آنها عبارتند از:

1. حذف (سانسور). این روش در ساختار سیاسی جامعه رایج تر است و پیام های سیاسی عمدتا بیشتر از سایر پیام ها انتخاب شده یا حذف می شوند. این نوع آلودگی در سازمان های سیاسی رایج است.

2. عقبگرد به این ترتیب، اطلاعات متوقف می شود و اطلاعات نادرست جایگزین اطلاعات می شود، بدون اینکه مخاطب از اطلاعات صحیح آگاه باشد.

همچنین مقاله سند چیست؟ را مطالعه کنید.

3. تاخیر به این ترتیب، شایع ترین روش این است که ارسال پیام کوتاه را تاخیر دهد، بنابراین گیرنده پیام دیگر نمی تواند هیچ کاری انجام دهد. در نتیجه، اطلاعاتی که در آن زمان مفید هستند، با این استراتژی، کارآیی خود را از دست می دهند.

4. روش ترکیبی. به این ترتیب، اطلاعات نادرست با اطلاعات درست همراه است، به طوری که گیرندگان پیام نمی توانند آنها را از یکدیگر تشخیص دهند. این ترکیب ممکن است در رسانه های تک یا همزمان پخش شود.

گاهی اوقات اطلاعات در زمان تولید به صورت ناخواسته آلوده شده است؛ برای مثال، ممکن است منجر به گمراهی یا حتی دروغین مثبت شود و ممکن است اطلاعات غلط را منتشر یا انتقال دهد. بنابراین می توان گفت که روش ها و کانال های انتقال اطلاعات نادرست ممکن است بسیار متنوع و متنوع باشد، اما نتیجه همه آنها آلودگی اطلاعات است.

اوژن ، کیمیاگر فضا در دنیای بایگانی اسناد و انبار کالا

منبع: www.ozhanco.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *