مقالات بایگانی اسناد

مهمترین آرشیوهای دنیا

مهترین آرشیو جهان

مهترین آرشیو جهان

برخی از مهمترین آرشیوهای کشورهای مختلف

الف: بایگانی فرانسوی

آرشیو در قصر “سوبيز” واقع، و اگر چه دولت ها و دفاتر باستان شناسی و سلطنتی در دوره سلطنتی نگه داشته شده است، هر یک به نوبه خود آرشیو مانند بایگانی پارلمان، آرشیو اتاق حسابداری، بایگانی سلطنتی، آرشیو دفتر آرشیو، آرشیو بایگانی و بایگانی در دوره جمهوری در سال 1789، مجلس مؤسسه یک سازمان بایگانی ویژه به نام آرشیو ملی ایجاد کرد و طبق قانون، مجموعه های دیگر به آرشیو ملی پیوستند.

درباره عملکرد بایگانی ریلی  بیشتر بدانید.

در این آرشیو، برخی از اسناد حساس و ارزشمند تنها در قالب میکروفیلم دیده می شود. سالن مطالعه را به صورت خودکار نظارت کنید. بخش مهرها اهمیت خاصی دارد به این دلیل که در قرون وسطی سیف در حکم امضای یک شخص و تایید اسناد شخصی یا دولتی بود. نقشه ها، تصاویر و میکروفیلم بخشی از آرشیو ملی فرانسه است.

درباره تفاوت کمد بایگانی و کمد بایگانی ریلی شرکت اوژن  بیشتر بدانید.

ب: بایگانی انگلیسی

این آرشیو به نام دفتر اسناد رسمی یا دفتر امور اداری دولتی در سال 1838 تأسیس شد. در سال 1954، اتاق های اجرایی تحت رهبری سر جیمز گریگه، که بعدا به عنوان کمیته ی خاکستری شناخته می شد، تصویب قوانین مربوط به اسناد دولتی و تعریف دامنه و مسئولیت های وزارت امور خارجه اسناد دولتی. اسناد دولتی برای سه هدف نگهداری می شود: به عنوان یک رکورد، برای پاسخگویی به مطالعات تاریخی و وظایف استناد. اسناد بایگانی در حال حاضر در دو ساختمان اصلی ذخیره می شود. اسناد حقوقی و قرون وسطی و آغاز عصر جدید در ساختمان واقع در چرزین لین در مرکز لندن و اسناد آژانس های دولتی جدید و سایر اسناد مشابه در یک ساختمان جدید به ویژه برای آرشیو ها قرار دارد.

درباره تفاوت کمد کتابخانه و کمد کتابخانه ریلی شرکت اوژن  بیشتر بدانید.

ج: بایگانی آمریکا

هنگامی که آرشیو ملی ایالات متحده در سال 1935 تأسیس شد، علاوه بر مدیران و مشاوران بایگانی، افرادی که واجد شرایط ارزیابی اسناد برای نگهداری دائمی بودند نیز مورد استفاده قرار گرفتند. این افراد با درجه های مختلف تخصص اسناد را ارزیابی کرده و اسناد ارزشمند را در آرشیو بایگانی ملی نگهداری می کنند، اسناد و اسناد ناخواسته را که بین همه سازمان ها یا سازمان های مختلف به اشتراک گذاشته شده اند، ذخیره می کنند.

درباره کمد کشویی بایگانی  شرکت اوژن  بیشتر بدانید.

آرشیو ملی ایالات متحده گنجینه ای است برای جمع آوری اسناد و مدارک دولتی ارزشمند ایالات متحده که دارای بسیاری از مواد آرشیوی است. تنها یک آرشیو در واشنگتن دارای بیش از 4 میلیارد اسناد و 7 میلیارد عکس، 118000 فیلم سینمایی و 200 هزار نوار صوتی و تصویری است. در حال حاضر آرشیو ملی آمریکا شامل 9 کتابخانه ریاست جمهوری، 13 آرشیو منطقه ای و 16 مرکز مستند سازی است.

همچنین مقاله اصول آرشیو را مطالعه کنید.

اوژن ، کیمیاگر فضا در دنیای بایگانی اسناد و انبار کالا

منبع: www.ozhanco.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *