مقالات بایگانی اسناد

اسناد خطی

اسناد خطی

اسناد خطی

 

اسناد خطی گاهی اوقات به عنوان کتاب های قدیمی که به صورت دست نوشته و چاپ نشده اند نامیده می شوند. در همان زمان، در ادبیات کتابداران، نسخه های خطی نیز به عنوان نسخه های تکمیلی تولید شده توسط نویسنده، مانند متن مقاله ی تهیه شده توسط نویسنده ی تهیه شده به چاپخانه، از جمله ادبیات، علمی، یا کار تاریخی. نگهداری چنین نسخ خطی در مجموعه های کتابخانه های دانشگاهی و دانشگاهی به طور عمده به دلیل اهمیت تحقیق و یا ارزش بایگانی آنها است.

درباره عملکرد بایگانی ریلی  بیشتر بدانید.

اما آنچه در “ادبیات” در ادبیات فارسی نامیده می شود، کتاب هایی است که عموما در دوره پیش از انقلاب صنعت چاپ در ایران و کشورهای اسلامی تولید می شد؛ تهیه اصلاحات انتقادی و اصطلاحا تهیه کاتالوگ آن یکی از مهم ترین زمینه های تحقیق ادبی در ایران و دیگر کشورهای اسلامی در قرن گذشته است. همانند تلاش های مشابه در غرب در نسخه های کلاسیک و قرون وسطی قرن های گذشته.

در اوایل قرون وسطی (بین 500 تا 1000 سال قبل از میلاد)، لجر ها و صومعه ها مراکز اصلی تولید کتاب بودند. مسیحیان و راهبان مسیحیت را از طریق شبکه کلیساهای خود منتشر کردند، لاتین و بقایای دانش کلاسیک را زنده نگه داشتند. بعدها، مراکز ادبی و ادبی کار میکردند و کاردان ها در اتاق های مجزا و کارهای مذهبی و غیر مذهبی دست نوشته بودند.
در اوج قرون وسطی (بین 1000 تا 1200 م)، افزایش تعداد کلیساها و اواخر و در نتیجه نسخ خطی وجود دارد.

درباره تفاوت قفسه بایگانی  و قفسه بایگانی ریلی شرکت اوژن  بیشتر بدانید.

راهبان در خانه های پیش ساخته کار می کردند و کتاب های دو بازار عمده را ارائه می دادند:
کتاب های غیر مذهبی برای اشراف و پادشاهان
کتاب های مذهبی برای روحانیون

درباره تفاوت قفسه کتابخانه و قفسه کتابخانه ریلی شرکت اوژن  بیشتر بدانید.

در طول دوره های افزایش تقاضا برای نسخه های خطی، راهبان از دانش آموزان غیر مذهبی دعوت می کنند تا در بلندمدت در کنار آنها کار کنند.

درباره قفسه بایگانی کشویی شرکت اوژن  بیشتر بدانید.

با ناپدید شدن تدریجی انحصار کلیسا در زمینه آموزش و افزایش تقاضا برای کتاب های غیر مذهبی، بسیاری از دانشجویان غیر بیمارستانی کارگاه های آموزشی را در نزدیکی دانشگاه ها و مراکز تجاری ایجاد می کنند.

 

در اوایل رنسانس (1300-1400 میلادی)، اومانیست ها در ایتالیا نویسندگان نسخ خطی قدیمی را پیدا کردند و هدایت می کردند. اگر چه کپی کردن تولید کتاب های مذهبی پس از 1300 ادامه پیدا کرد، اما از قرن سیزدهم به بعد، تقاضا برای کتاب های آموزشی افزایش یافته و روش های جدید و نوآورانه ای برای تولید کتاب ایجاد شده است. نتیجه افزایش تولید نسخ خطی و مطابق با متن اصلی بود.

همچنین مقاله چاپ الکترونیکی را مطالعه کنید.

در تمدن اسلامی، پیشوای مقدماتی به قرآن کریم اختصاص داده شده بود، اما به آرامی توسعه یافت. از دوره اول حکومت عباسی، حاکمیت حکومت و ایجاد یک سیستم سیاسی در پی ساسانیان یا یونانیان رم در دنیای اسلام، برخی از دولت های محلی، و همچنین بعضی از مقامات و شاهزادگان، ایجاد کرده اند مراکز کپی کردن در این مراکز، افرادی از خواننده های مجله و کتاب استفاده می کنند. کادتها و کپی رایترها، فاضل و خوشنویسان و در اولین قرون عصر، به عنوان وزیران، ما انجام ندادیم، و منشی ها در دیوان خدمت می کردند. بسیاری از نویسندگان کپی رایت در دادگاه های سامانی، غزنی و سلجوقی حضور داشتند.

اوژن ، کیمیاگر فضا در دنیای بایگانی اسناد و انبار کالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *