مقالات نگهداری کالا

نکات ایمنی در انبارها | اوژن

نکاتن ایمنی در انبار

نکاتن ایمنی در انبار

نکات ایمنی در انبارها

انبارها محیط های بزرگ و فعالی هستند که به طور بالقوه محیط های کاری خطرناکی می باشند. شما به عنوان یک مدیر انبار، مسئولیت یک کار پردغدغه و پر از زیرساخت های پیچیده با تعداد زیادی کارمند و کارگر را بر عهده دارید. مسئولیت های شما شامل دریافت، ذخیره در قفسه بندی انبار و توزیع به موقع محصولات با حجم بالا است. شما باید با مدیریت بودجه و هزینه ها اولویت ها را متعادل نگه دارید. شما همچنین مسئولیت ایمنی کارگران و محافظت از تجهیزات با ارزش خود را بر عهده دارید.

محافظت از انبار بخش جدایی ناپذیری از تامین امنیت کارکنان انبار و کالاهای موجود در انبار می باشد. به همین منظور در این مقاله راهنمای جامعی از این موارد را گرد هم آورده ایم تا بیشتر با نکات ایمنی در انبارها آشنا شویم.

نکته: درباره انتخاب مناسب جهت قفسه بندی انبار خود بیشتر بدانید.

 

گاردریل در انبار چیست؟

به طور کلی گاردریل های موجود در انبارها محافظ هایی هستند که به شما در محافظت از مناطق موجود در انبارها کمک می کنند. محافظت کامل زمانیکه ماشین آلات بارگیری و بارگزاری کالا انجام می دهند و همچنین ایمنی در سطح کف، مانند پایان ردیف های ضربدری پالت، یا در امتداد دیوارهای ساختمان را به وجود می آورد. آنها همچنین به تعریف راهروها و محافظت از ماشین آلات، پانل های برقی و دیوارها کمک می کنند.

درباره امنیت لیفتراک در انبار بدانیم.

هدف استفاده از گاردریل ها، تأمین امنیت و جلوگیری از تصادفات است. تجهیزات موجود در انبار و شرکت شما نیمی از دارایی های شما هستند که استفاده از گاردریل ها باعث می شود که مناطق محافظت شده ایی را برای تردد لیفتراک های انبار به وجود می آوردند.

چه مناطقی برای قرار دادن گارد ریلی در یک انبارتولیدی مناسب است؟
پیاده روهای عبور کارکنان
دفاتر کاری انبار
ایستگاه های کاری
ماشین آلات حساس
انتهای راهروهای قفسه
خطوط نوار نقاله
مزنین

مواردی که گارد ریل از آن ها محافظت می کند:

مردم
دیوارهای ساختمان
تجهیزات با ارزش
رکاب پالت
موجودی فیزیکی

درباره تفاوت قفسه ایزی راک  و قفسه ایزی راک ریلی  شرکت اوژن بیشتر بدانید.

راه حل ها و آمارهای ایمنی انبار

رعایت ایمنی در انبار یک کار تمام وقت است. این یکی از مهم ترین کارها در تجارت شما است، زیرا یک محل کار ناامن یک محل کار پرهزینه است. صدمات به تجهیزات و یا صدمه به محصول به شدت بر کاهش خط تولید شما تأثیر می گذارد.

طبق اعلام دفتر کار ایالات متحده (BOL) ، انبارها یکی از بالاترین میزان صدمات در کلیه صنایع را دارند. جدیدترین گزارش آمار انبارهای BOL بیش از یک میلیون آمریکایی را استخدام کرده اند. این آمار همچنین حاکی از آن است که پنج نفر از 100 – یا پنج درصد – کارگران انبار در کار آسیب دیده اند. علاوه بر این، 3.7 درصد از کارگران آسیب دیده انبار روزهای کاری را از دست داده اند، محدودیت شغلی را متحمل شده اند یا از نقش و وظیفه ایی که در آن بخش انجام میدادند و در آن دچار جراحات و آسیب هایی شده اند به بخش دیگری منتقل شده اند.

این گزارش ها و آمارها بر اساس واقعیت در سال 2018 است پس باید نکات ایمنی در انبارها را جدی بگیریم. متأسفانه بسیاری از این جراحات ناتوان کننده قابل پیشگیری بودند. برای برخی ، راه حل ساده ممکن است نصب محافظ ایمنی انبار یا موانع ایمنی انبار باشد. محافظت از کارمندان و تجهیزات با نگهبانان و موانع ایمنی ، یک راه حل کارآمد و مقرون به صرفه بود. حتی با جدیت تر ، نگهبانان و موانع می توانستند از آسیب دیدگی کشنده در محل کار جلوگیری کنند.

در مورد اصول ایمنی کار با پالت در انبارها بدانیم.

اداره بهداشت و ایمنی حرفه ای ایالات متحده (OSHA) همچنین آمار را حفظ می کند. در وب سایت OSHA، آمار سال 2016 در مورد آسیب های کارگران به همراه بیماری و تلفات ذکر شده است. در صنعت انبار خاص نیست در سال 2016 تعداد 4693 تلفات کارگر صنعت خصوصی رخ داده است. دو سوم این مرگ و میرها در محل کار ناشی از آنچه OSHA “چهار بزرگ” نامیده است، می باشد. این تلفات ناشی از:

از کار در ارتفاع یا از طریق یک باز شدن محافظ به وجود می آید
برخورد با یک جسم متحرک مانند لیفتراک
برق از منابع انرژی خاموش نشده است
خرد شدن یا له شدن پس از گرفتار شدن بین سازه های متحرک یا تجهیزات

10 مورد نقض امنیت اعلام شده از سمت OSHA
عدم محافظت یا محافظت نادرست در برابر سقوط
استانداردهای ارتباطی خطرناک
نقض داربست
مسائل مربوط به حفاظت از دستگاه تنفسی
کنترل شکست انرژی خطرناک
نردبان نامناسب و ناامن
مشکلات مربوط به کامیون های صنعتی
کمبود ماشین آلات و نگهبان ماشین
سیم کشی برق در معرض دید
عدم آموزش کافی

نکات ایمنی در انبارها

ساختمان انبار باید مجهز به یک الکترود رعد و برق استاندارد باشد.
هر فروشگاه باید حداقل با یکی از دستگاه های ارتباطی و یک تلفن بی سیم با قطعات مختلف خارج از انبار متصل شود.
استفاده از بخاری های الکتریکی، گاز، مشعل نفت در انبار ممنوع است و اداره پرسنل باید از یک سیستم گرمایش بسته (رادیاتور، فن کویل یا تقسیم) و سیستم خنک کننده استفاده کند، گرمایش داخل انبار باید مجهز باشد .
انبارها باید با یک کپسول آتش نشانی، آتش نشانی و با یک شارژ معتبر (هر دو CO2 و پودر و گاز) و یک سیستم آتش خاموش اتوماتیک مجهز باشند.
وجود یک دماسنج و رطوبت سنج و ضبط تغییرات دما و رطوبت، به ویژه در فروشگاه های مواد غذایی، نوشیدنی، لوازم آرایشی (انبار خنک کننده 5-15 درجه سانتیگراد و انبار معمولی است که درجه حرارت آن بسته به نوع متفاوت است کالاهای بین 15-30 درجه سانتیگراد)
استفاده از قفسه های امن با مقطع مناسب، راکت ها، پالت ها و سایر تجهیزات مطابق با نوع کالاها برای حفظ کیفیت و سلامت کالا.
انبار باید بسته به نوع ذخیره سازی، سیستم حمل و نقل مناسب، از جمله نوار نقاله، برنده و سایر تجهیزات، مقاوم و قابل شستشو باشد و در صورت استفاده، هیچ آسیبی به پرسنل، مواد و کالاها نرسد. نه به تجهیزات حمل و نقل مواد غذایی باید سطح قابل قبول تمیز کردن داشته باشد.
سطل زباله ها می تواند در تعداد، اندازه و اندازه در پوشش، منطقه ضدزنگ و قابل شستشو در داخل و خارج از انبار در دسترس باشد، و آنها را روزانه و به موقع جمع آوری و تمیز کند.
جعبه کمک اولیه در هر انبار باید جاسازی شود و مواد ضروری داخل آن کنترل شود.
علائم هشدار دهنده و راهنمایی های ایمنی و راهنمایی های ایمنی باید در فاصله 15 متر قابل مشاهده و خواندن باشد. معنی و معنای تخته ها باید به کارکنان آموزش داده شود.
برای جلوگیری از ایجاد بوی ناخوشایند در منطقه ذخیره سازی، فضای ذخیره سازی را برای سیستم تهویه هوا برای حمل و نقل فضای ذخیره سازی (تهویه و فن) قرار دهید.

نکات ایمنی در داخل انبار:
الف: مرتب سازی کالاها
محصولات و کالاها در انبار باید به نحوی تنظیم شوند که به علت ارتفاع زیاد سقوط نکنند و به مالکیت آسیب نرسانند.
ب: نگهداری کالاها
محصولات و کالاها موجود در انبار باید به نحوی نگهداری شوند که به علت فشار یا فشرده سازی یا به علت تغییرات جسمی، شیمیایی و سایر تعاملات آنها آسیب مالی یا روحی ایجاد نکنند.
ث: استفاده از ابزار مناسب
برای برداشتن یا انتقال کالا و کالاها، تجهیزات مورد استفاده برای برداشتن یا انتقال کالاها و کالاها باید مورد استفاده قرار گیرد. استفاده از لیفتراک با شاخکها باید به طور عمده با پالت تحت کالای مورد استفاده قرار گیرد یا لیفتراک با یک بالابر معمولی برای استفاده استفاده شود. استفاده از بستههائی که تحت فشار لیفتراک بالابر یا استفاده از نردبان آسیب دیده نیست کالاها و کالاها بالا و وزن کم هستند و دوم اینکه نوع نردبان مورد استفاده طبق طبقه بندی کالا در انبار باید مورد استفاده قرار گیرد. به عنوان مثال، هنگام استفاده از یک نردبان دوقطبی، زاویه پایه پایه باید آن است که حدود 75 درجه با زمین است، یا طول پایه نردبان به دیوار یک چهارم از طول نردبان است.

درباره تفاوت  راک پالت و  راک پالت اتوماتیک شرکت اوژن بیشتر بدانید.

عوامل تخریب کالاهای موجود در انبار

با توجه به نوع کالاها و شرایط نگهداری آن و شرکت های تولیدی در طول زمان و با تجربه یافتن راه حل های مختلف برای جلوگیری از تخریب کالاها و / یا تولید آنها در انبارها و یا زمانی که آنها بارگیری و حمل می شوند. انجام داده است
1.عوامل فیزیکی
2. عوامل شیمیایی
3. عوامل بیولوژیکی
4. عوامل مکانیکی
در شرکت های آب و فاضلاب، شایع ترین علت تخریب نوع فیزیکی است.
عوامل فیزیکی مانند:
زلزله: زلزله یک عامل مخرب است و برای جلوگیری از آن، باید یک ذخیره سازی برای قدرت زمین لرزه و زلزله داشته باشد، بنابراین پیش بینی باید در هنگام ساخت یک انبار ساخته شود.
سیل: سیل همچنین از عوامل دیگر بدتر است و برای جلوگیری از آن باید انبار را در مسیر سیل ایجاد نکنیم.
سرقت: سرقت نیز عامل دیگری برای تخریب است. به منظور کاهش این خطر، ما باید از ورود افراد مختلف به انبار جلوگیری کنیم و از جلوگیری از اخراج پنجره ها و درب ها و نصب سیستم های هشدار جلوگیری کنیم. حتی المکان انبار نباید در ترافیک و در نزدیکی خیابان ساخته شود و باید به طور کامل در انبار امنیت خود در نظر گرفته شود.

درباره تفاوت  قفسه بالکن و قفسه ریلی انبار  و  قفسه الکتریکی شرکت اوژن بیشتر بدانید.

آتش: یکی دیگر از فاجعه تخریب آتش است و برای جلوگیری از آن، ما باید به پرسنل انبار آموزش لازم را در مورد پیشگیری از آتش سوزی داده و پس از وقوع آن، در اسرع وقت به شعبه آتش نشانی اطلاع دهیم و در جعبه آتش نشانی ، آب، تخته هشدار و … می تواند باشد.

اوژن ، کیمیاگر فضا در دنیای بایگانی اسناد و انبار کالا

منبع: www.ozhanco.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *