مقالات نگهداری کالا

استاندارد قفسه بندی انبار | اوژن

استاندارد قفسه بندی انبار

استاندارد قفسه بندی انبار

 

استاندارد قفسه بندی انبار

در حال حاضر تنوع زیادی از سیستم های قفسه بندی انبار در دسترس است، بنابراین هنگام تهیه قفسه برای تجهیز انبار خود باید موارد استاندارد قفسه بندی انبار را درنظر گرفت. اینکه چه مواردی را باید درنظر گرفت؟ استانداردهای قفسه بندی انبار مناسب ما چیست؟ میزان ارتفاع قفسه بندی انبار چقدر است؟ و اینکه هر کدام چه ویژگی هایی باید داشته باشند را به تفصیل در این مقاله تشریح می کنیم.

هنگامی که انبارهای لجستیک به اندازه کافی ظرفیت ندارند و یا انعطاف پذیر نیستند، برای رفع این مورد تیم لجستیک مجبور به بازسازی، گسترش و یا حتی بازسازی هستند.

رعایت استاندارد قفسه بندی انبار در انتخاب سیستم قفسه بندی مناسب عاملی برای موفقیت یک شرکت می باشد. بنابراین مسئولان فن آوری انبار باید همیشه از این سه قانون طلایی پیروی کنند:

نکته: درباره انتخاب مناسب جهت قفسه بندی انبار خود بیشتر بدانید.

به موقع عمل کنید!

استفاده کامل از ظرفیت در انبار تدارکات یک شبه اتفاق نمی افتد، بلکه بیشتر در یک دوره زمانی اتفاق می افتد. شرکت ها قبل از اینکه خیلی دیر شود باید در مراحل اولیه عمل کنند. پس از اینکه ظرفیت استفاده از انبار لجستیک تکمیل گردید، سفارشات یا اصلاً نمی توانند پردازش شوند یا به موقع انجام نمی شوند. بنابراین رضایت مشتری از بین می رود، با کاهش مشتری روبرو می شویم و در نهایت سود کاهش می یابد.

درباره تفاوت قفسه ایزی راک  و قفسه ایزی راک ریلی  شرکت اوژن بیشتر بدانید.

سیستم های قفسه بندی را برای هر شرکت شخصی سازی کنید!

هیچ دو انباری به یکدیگر شبیه نیستند. بنابراین استاندارد قفسه بندی انبار نیز باید تا حد امکان با شرایط چارچوب شرکت های ذیربط تنظیم شوند. بسیاری از تولیدکنندگان قفسه انبار این روند را تشخیص داده اند و بنابراین سیستم های مدولار یا حتی کاملاً سفارشی را ارائه می دهند.

 

اطمینان از ایمنی!

هنگام ساخت سیستم های قفسه بندی، طیف گسترده ای از مقررات ایمنی باید رعایت شود. یک پایه برای این امر، قانون ایمنی محصول است. (به ویژه برای قفسه های دارای قدرت، باید به اصطلاح تنظیم دستگاه نیز رعایت شود.)

درباره تفاوت قفسه پالت راک و  قفسه پالت راک اتوماتیک  شرکت اوژن بیشتر بدانید.

 

میزان ارتفاع قفسه بندی انبار چقدر است؟
هرچه قاب ها بالاتر و فاصله تیرها بیشتر باشد، جایگاه های پالت بیشتری در قفسه بندی انبار در دسترس است. با این حال، میانگین ارتفاع قفسه حدود 7 الی 8 متر است.
اگر قفسه خود را بالاتر از حدی که تجهیزات به آن می‌رسد بسازید، برای ماشین یا لیفتراکی که می‌تواند به ارتفاع‌های بلندتری برسد، هزینه بیشتری خواهید پرداخت. ارتفاع اکثر لیفتراک های استاندارد بین 3.5 تا 4.5 متر است، اما برخی می توانند تا ارتفاع 10 متر بلند شوند.

 

استاندارد قفسه بندی انبار

 

مهم ترین سیستم های قفسه بندی در یک نگاه
سیستم های مختلفی از قفسه بندی انبار وجود دارد که ما در اینجا اطلاعاتی از مهم ترین سیستم های قفسه بندی انبار را گردآوری کرده ایم، که در ادامه به توضیح آن ها و استاندارد قفسه بندی انبار می پردازیم:

قفسه های درایوین(ققفسه بندی انبار خود راهرو): قفسه های درایوین یه قفسه بندی خود راهرو بر اساس ساخت ستون با پرتوهای متقاطع نیاز به سرمایه گذاری متوسط دارند. در صورت محدود بودن فضا، این نوع سیستم ذخیره ی انعطاف پذیر جایگزین قابل تصوری است و باید از بهترین دیدگاه اقتصادی به بهترین وجه ممکن استفاده شود. استاندارد قفسه بندی انبار قفسه های درایوین از اصل LIFO پشتیبانی می کنند (آخرین بار، اول) از نظر ذخیره مقدار زیادی از کالاهای همگن که به سرعت در حال گردش نیستند جالب است.

درباره تفاوت  پانل راک و پانل راک ریلی  و  پانل راک ریلی اتوماتیک شرکت اوژن بیشتر بدانید.

قفسه های پانل راک: این قفسه بندی برای کالاهای بدون پالت تعیین شده است و برای سفارشات دستی (قطعات کوچک) برای انجام کارهای برداشت در شغل پر رونق تجارت الکترونیکی مناسب است. استاندارد قفسه بندی انبار سیستم های قفسه بندی پانل راک در دو نسخه پیچ و پلاگین موجود است. ابعاد قفسه ها از کالاهای ذخیره شده پیروی می کند، ارتفاع قفسه ها و دیواره های پارتیشن آزادانه قابل انتخاب هستند. قفسه های پانل راک با هزینه های سرمایه گذاری قابل کنترل همراه است، مسافت های دسترسی به محصولات را کوتاه می کند و قابل انعطاف است.

در صورت لزوم ساخت این نوع قفسه بندی به سمت بالا امکان پذیر می باشد و همچنین از روند ساخت در چندین سطح که توسط پله ها به هم متصل هستند پشتیبانی می کند. کاربران می توانند از فضای به وجود آمده در زیر این نوع قفسه بندی برای کارهای تولیدی دیگر استفاده نمایند.

با کمک این سیستم ذخیره سازی قابل اطمینان، می توان نرخ توان بالایی را بدست آورد. با این وجود، در هنگام رویارویی با سفارش های بالا، نباید نیاز به پرسنل را دست کم گرفت. قفسه های پالت و خود جریان نیز به عنوان سیستم های حامل برای سکوهای قفسه مناسب هستند.

 

مقاله بهترین سیستم قفسه بندی انبار صنعتی چیست را مطالعه نمایید.

سیستم قفسه بندی انبار کلاسیک: قفسه پالت

از قفسه های پالت برای ذخیره سازی منفرد یا چند عمق در انبارهای پالت به طور گسترده استفاده می شود. استاندارد قفسه بندی انبار بسته به فضای ذخیره سازی موجود و وزن و اندازه واحدهای بارگیری، این سیستم های قفسه بندی امکان دسترسی آسان به کالاهای ذخیره شده را دارند. بارهای قفسه چند تن قابل حمل است. راه حل استاتیک با درجه بالایی از انعطاف پذیری در مورد برنامه ها مشخص می شود. قفسه های پالت برای پالت های صنعتی و همچنین برای قفسه پالت، ظروف و کارتن مناسب هستند.

این مدل سیستم قفسه بندی را می توان در نمونه کارهای مختلفی یافت: سیستم قفسه بندی چند فضایی استاتیک با راهرو گسترده، که امکان دسترسی مستقیم به کالاها را فراهم می کند، مکان های ذخیره سازی بی نظم را از بین می برد و از اصل FIFO پشتیبانی می کند. این نوع قفسه بندی در دو نوع قفسه انبار پالت راک ثابت و قفسه انبار پالت راک اتوماتیک موجود است .در نسخه استاندارد، این نوع سیستم قفسه بندی می تواند از هشت تا ده متر ارتفاع داشته باشد. با عملکرد خودکار حتی می توان تا 40 متر نیز آن را افزایش داد.

قفسه های کانتیلور راک (قفسه بندی بازویی): استاندارد قفسه بندی انبار یک سیستم بدون ستون برای دسترسی مستقیم است که متناسب با مشخصات ویژه محصول ساخته شده است. از آن برای تهیه کالاهای فله ایی یا کالاهای با اندازه طولانی یا بلند مانند میله و لوله در ابعاد مختلف استفاده می شود. در مقایسه با قفسه پالت کلاسیک، این محصول نیازی به بندهای عمودی جلو یا همان ستون ها را ندارد. از دیگر خصوصیات طراحی این سیستم راک، تکیه گاه های عمودی با پاهای قائم و برآمدگی های جانبی است که کالاهای ذخیره شده به آنها منتقل می شود. قفسه های پهن و قفسه های لانه زنبوری نیز برای کالاهای فله ایی، حجیم و سنگین مناسب هستند.

قفسه های خود جریان: استاندارد قفسه بندی انبار در زمینه ذخیره پویا، تولید کنندگان قفسه های خودجریان را ارائه می دهند که مطابق روش Fifo عمل می کنند. این ساختمان با یک قفسه کاملاً جمع و جور، قفسه ای شکل می گیرد که امکان استفاده از فضای مناسب را فراهم می کند. کالا به طور خودکار بالا می رود. این باعث صرفه جویی در وقت می شود. مسیرهای خمیده در یک زاویه قابل تعریف جداگانه دسترسی به ظروف را تسهیل می کنند. فرایند برداشت در سیستم قفسه بندی با جداسازی دقیق طرفین ذخیره و بازیابی بیشتر پشتیبانی می شود. دندانه دار جریان سرعت بالا را تضمین می کند.

 

قفسه های موبایل:

قفسه های موبایل یا قفسه بندی انبار متحرک و یا قفسه انبار ریلی، به طور مداوم در حال حرکت است. استاندارد قفسه بندی انبار این نوع قفسه ها با استفاده از ریل های که در زیر این قفسه ها تعبیه شده است امکان پذیر است. با کمک آن ها ردیف های قفسه ها حرکت می کنند و به لیفتراک اجازه می دهند تا به داخل راهرو وارد شود.

 

مهم ترین مزیت سیستم قفسه بندی متحرک، میزان بالای فضای آن و استفاده از حجم آن است که منجر به ذخیره سازی بالایی می شود.

 

افزایش فضا در مقایسه با سیستم های قفسه بندی ثابت تا 40٪ می باشد. در عین حال، کالاهای موجود در یک بلوک در برابر تأثیرات خارجی و دسترسی غیرمجاز محافظت می شوند. این امر باعث می شود محصولات گران قیمت یا در زمینه ذخیره سازی با کنترل دما نگهداری شوند. قفسه بندی موبایل گزینه ای برای اداره مقادیر زیادی است که در رده “موارد سریع حرکت نمی کند” قرار دارد. از این گذشته باز و بسته شدن راهروها به زمان نیاز دارد. از طرف دیگر، سیستم قفسه بندی، نیاز به فرآیندهای کار را از بین می برد یا اجازه می دهد تا چندین مرحله کار با هم ترکیب شوند.

 

قفسه بندی چرخشی عمودی:

قفسه بندی چرخشی عمودی با هزینه های خرید قابل توجهی همراه است. قفسه های چرخشی یا روتو اسمارت برای ذخیره سازی افقی قطعات کوچک مناسب هستند. دسترسی به ظروف دارای قطعات کوچک به صورت دستی در هر دو سیستم است. استاندارد قفسه بندی انبار این نوع قفسه بندی ویژگی بارز کاروسل های بسته فضایی، که عملکرد آن بسیار کارگر نیست، میزان توان بالا با بهترین استفاده ممکن از فضا است. پسوندهای متوالی نیز در هر زمان و بدون هیچ مشکلی امکان پذیر است. با این وجود محدودیت هایی از نظر انعطاف پذیری وجود دارد. به عنوان مثال، پردازش سفارشات با عجله در حجم بالای سفارشات نوسان ساز مشکل دارد. قفسه های بالارونده یک راه حل قابل مقایسه برای ذخیره سازی صرفه جویی در فضا از جمله تهیه خودکار است.

دسته سیستم های رک شامل قفسه ها و سازه های بالا برای ذخیره سازی خودکار قطعات کوچک است. در مورد سیلوهای رکاب بلند، قفسه ها به عنوان زیر سازه های باربری سقف و نما طراحی شده اند. آنها هنگام استفاده از فضای بهینه به صورت عمودی مورد استفاده قرار می گیرند و باید از مقادیر زیادی کالا مقدار زیادی کالاها حاصل شود. مورد دوم همچنین در مورد ذخیره خودکار قطعات کوچک اعمال می شود. یکی از انواع با طیف گسترده ای از برنامه های کاربردی، رکاب زدن شاتل است که در آن وسایل نقلیه حامل خودکار در کانال ها حرکت می کنند. در درجه اول در سطوح بالای سهام با تنوع نسبتاً کمی از مجموعه ها مورد استفاده قرار می گیرد. هر دو اصل Lifo و Fifo قابل استفاده هستند.

 

اگر با مطالعه مهم ترین انواع سیستم های قفسه بندی انبار و توضیح استاندارد قفسه بندی انبار برای هر نوع قفسه بندی که در این مقاله گردآوری شده است هنوز احساس نیاز به راهنمایی و اطلاعات بیشتر دارید می توانید با کارشناسان اوژن سیستم جهان تماس حاصل نمایید و تخصصی ترین کارشناسی قفسه بندی انبار را از آن ها دریافت نمایید.

 

اوژن ، کیمیاگر فضا در دنیای بایگانی اسناد و انبار کالا

منبع: www.ozhanco.com

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *