مقالات بایگانی اسناد

چرا بایگانی فیزیکی در دنیای دیجیتال ضروری است؟

بایگانی دیجیتال

بایگانی دیجیتال

 

حفظ اطلاعات یا همان بایگانی فیزیکی در طول زمان همواره یک چالش مهم برای بشریت بوده است، با وجود پیشرفت های تکنولوژیکی ما هنوز نتوانسته ایم شکل حفاظتی کاملاً دائمی از سوابق و اطلاعات را توسعه دهیم.

درباره عملکرد بایگانی ریلی  بیشتر بدانید.

بهترین راه حل ما برای بایگانی فیزیکی، ایجاد چندین نسخه و ذخیره سازی آن ها در مکان های مختلف بوده است، به این امید که حداقل یکی از نسخه ها سالم بماند. این نیز راه حل شارلمانی 1200 سال پیش بود. اکثریت قریب به اتفاق ادبیات کلاسیک که تا به امروز سالم مانده است، نتیجه نسخه اولیه قرون وسطایی Charlemagne از یک شبکه اشتراک گذاری فایل همتا به همسالان است که شامل انتقال ایمن متون بین صومعه ها برای کپی و ذخیره سازی است. اوژن سیستم جهان هم راه حل هایی نظیر بایگانی ریلی و بایگانی هوشمند را نیز ارائه می دهد.

درباره تفاوت کمد بایگانی و کمد بایگانی ریلی شرکت اوژن  بیشتر بدانید.

اکتشافات علمی گمشده

دشواری و هزینه حفظ اطلاعات به صورت بایگانی فیزیکی، مسئله خاصی برای علم بوده است، زیرا كشف ها و تحولات به طور مكرر به مرور زمان از بین می رفتند و كار باید از ابتدا آغاز می شد. نمونه بارز این اتفاق، کار قهرمان ریاضیدانان قرن اول میلادی از اسکندریه است که فناوری پنوماتیک و بادی را اختراع کرده اند، یک موتور بخار، یک دستگاه فروش سکه و یک چرخ دستی قابل برنامه ریزی خودران و …

درباره تفاوت کمد کتابخانه و کمد کتابخانه ریلی شرکت اوژن  بیشتر بدانید.

چشم انداز افراطی

فراتر از دست دادن اکتشافات علمی، ناتوانی در حفظ سوابق به صورت بایگانی فیزیکی، منجر به چشم انداز افراطی از تاریخ اجتماعی شده است، زیرا ما فقط می توانیم دانش خود را بر اساس اطلاعاتی که از آن باقی مانده بروز کنیم. در کنفرانس گروه کتاب های نادر CILIP و مجموعه های ویژه که در سپتامبر سال 2017 در برایتون برگزار شد، چندین سخنران اظهارنظر کردند که چقدر سوابق فیزیکی مهم یا همان بایگانی فیزیکی سوابق برای حفظ تمامیت رکورد تاریخی مهم هستند.

جیلز ماندلبروت، كتابدار كتابخانه لامب قصر، اظهار داشت كه سرقت كتاب از كتابخانه، برداشت این مجموعه را در طی 40 سال تا زمان بازگشت آن ها تغییر داده است. عدم وجود جذاب ترین کتاب های تجاری باعث شد که به نظر برسد که کلکسیونرها دارای محدوده محدودتری از علاقه مندی بودند – سرقت، نه تنها کتاب های خاصی را در دسترس نمی ساخت بلکه کتاب هایی را که باقی مانده بود را مجدداً تنظیم کرد.

درباره کمد کشویی بایگانی  شرکت اوژن  بیشتر بدانید.

بایگانی فیزیکی رسانه ها

استیسی اندرسون، بایگانی رسانه، از بایگانی فیلم و تلویزیون South West ، این نکته را بیان کرد که سوابق تصویری از گذشته می توانند تاریخ های پنهانی را باز کنند که هیچ سابقه دیگری برای آن وجود ندارد، به خصوص اینکه بخش بزرگی از رسانه های تصویری که وجود دارد توسط آماتورها ایجاد شده است. نمونه ای از این مورد را می توان در داستان ویویان مایر مشاهده کرد، پرستار بچه ای که کار پرکار او به عنوان یک عکاس خیابانی تنها پس از خراج محتویات واحد ذخیره سازی وی پس از مرگ پس از مرگ به معرض نمایش گذاشته شد. مایر از 150،000 عکس در خیابان های شیکاگو و نیویورک گرفته بود، و با تمرکز روی مردم در حاشیه آمریکای میانه قرن وسط شهری – انتخاب او برای موضوعاتی که احتمالاً تحت تأثیر کارهای داخلی او بود.

عکاسی و رسانه های فیلم روش های نسبتاً جدیدی برای ضبط زندگی ما هستند و بیشتر شواهد گذشته ما در قالب متن نوشتاری وجود دارد. این بدان معناست که نسبت به تجربیات افراد تحصیل کرده در موقعیتی که سوابق دیگری را که در دوران خود شایسته حفظ آنها محسوب می شود ایجاد کند. ما بیشتر اوقات را از طریق لنزهای گروه اجتماعی مسلط مشاهده می کنیم و نتیجه این است که صدای اقلیت، مظلوم یا محروم یا وجود ندارد یا توسط افراد خارج از گروه گزارش می شود. اگر به روشی که قصه های عامیانه – روایت های شفاهی سرچشمه جوامع طبقه کارگر – نگاه داشته می شود ، نگاه کنیم به عنوان افسانه ها (نسخه هایی از داستان های عامیانه که توسط افراد طبقه متوسط ​​و بالا ویرایش یا بازنویسی شده اند) می توانیم ببینیم که چگونه اعتماد به گروه غالب نتیجه می گیرد.

همچنین مقاله سیستم بایگانی ریلی چیست؟ را مطالعه کنید.

ویرایش تاریخ

مشکل دیگری که نگاه ما را به تاریخ معطوف کرده است، لزوم وجود گروه های خاص برای حفظ سطح اسرار است که منجر به این درک می شود که گروه های اقلیت از آنچه در واقع بودند کوچکتر بودند. مشکل فقدان سوابق توسط افرادی صورت می گیرد که عمداً تاریخ ها را گمنام می کنند به دلیل این که آنها را باعث رسوا می دانند. این مورد با آن لیستر، صاحب نامدار برجسته اوایل قرن نوزدهم یورکشایر که آشکارا لزبین بود، صورت گرفت. لیستر یک دفتر خاطرات (که تا حدی به صورت کد نوشته شده بود) را نگه داشت که به طور صریح روابط رمانتیک او را شرح می داد، اما وقتی اولین بار در دهه 1890 خوانده شد، آنها در آنجا پنهان شدند (یکی از خوانندگان اظهار داشت که آنها باید سوزانده شوند)

 

احراز هویت فیزیکی سوابق دیجیتال

در کنفرانس RBSCG، ویل پنتیس، بایگانی كتابخانه بریتانیا اظهار داشت كه حتی پس از دیجیتالیزاسیون نیز مهم است كه سوابق اصلی را حفظ كنید، زیرا آنها تا حدودی می توانند به عنوان یك تأیید كننده نسخه دیجیتال عمل كنند تا اطمینان حاصل شود كه این نسخه تغییر نکرده است. ویرایش تاریخ متناسب با اهداف سیاسی و اجتماعی معاصر پدیده جدیدی نیست، سعی شد تمام سوابق فرعون هاتشپسوت در سالهای پس از مرگ وی در سال 1458 پیش از میلاد از بین برود و تاریخ دستکاری عکس حداقل به سالهای قبل باز می گردد. جنگ داخلی آمریکا. در حال حاضر گروه های زیادی وجود دارند که از نسخه های ویرایش شده تاریخ برای توجیه مواضع سیاسی خود استفاده می کنند و تا زمانی که به حفظ و نگهداری سوابق بدنی خود ادامه دهیم می توانیم از آنها برای اثبات حقیقت استفاده کنیم. متاسفانه، جدا کردن واقعیت از داستان در آینده به طور فزاینده دشوار خواهد شد. در اوایل سال جاری یک شبیه ساز گفتار راه اندازی شد که می تواند هر صدایی را تقلید کند و یک فیلم هماهنگ با لب ایجاد کند تا مطابقت داشته باشد. در آینده دیجیتالی باید شواهد و مدارک ما تغییر کند ، اما با نگاهی به گذشته، ما به طور فزاینده ای شکاف های تاریخ خود را پر می کنیم.

اوژن ، کیمیاگر فضا در دنیای بایگانی اسناد و انبار کالا

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *