مقالات نگهداری کالا

اندازه گیری قفسه پالت راک

اندازه گیری قفسه پالت راک

اندازه گیری قفسه پالت راک

 

اندازه گیری قفسه پالت راک

برای اینکه بتوانیم قفسه بندی انبار خود را کاملا زیر نظر داشته باشیم و از مشکلاتی که احتمال دارد در آینده پیش بیایید جلوگیری کنیم بهتراست با طریقه ی اندازه گیری قفسه پالت راک انبار خود و همچنین آگاهی از ظرفیت قابل تحمل آن ها آشنایی کاملی داشته باشیم. این دانش به ما در زمان جابجایی انبار، میزان و حجم بار ذخیره شده در قفسه ها، اضافه کردن قفسه پالت راک به انبار و زمان نصب مجدد قفسه پالت راک کمک شایانی خواهد کرد.

ایمنی و کارآیی، این دو اصطلاح شامل تمام جنبه های کاربری انبار از جمله ظرفیت وزن قفسه های پالت شما می باشد. اگرچه ممکن است ساده به نظر برسد، بسیاری ازعملیات ها با نادیده گرفتن مشخصات مهم قفسه پالت راک منجر به عدم شناخت از مزایای قفسه پالت راک می شود.

نکته: درباره انتخاب قفسه انبار مناسب بیشتر بدانید.

در اینجا آنچه که شما نیاز دارید اندازه بگیرید آورده شده است:

اندازه گیری سایز قفسه پالت راک

قبل از شروع، نیاز دارید که کمی از قفسه پالت راک موجود خود بدانید. طراحی اکثر قفسه های راک تولید شده به صورت استاندارد در نظر گرفته می شود، به این ترتیب که پالت ها روی قفسه ها به طور معمول در حالت استاندارد زیر می باشند.

(101.6cm x 122cm, 122cm x 122cm, 122cm x 106.6cm,101.6cm x 101.6cm)

در مورد جعبه ها، کارتن ها و سطل ها هم به همین منوال می باشد. به این ترتیب که تمام این ها دارای اندازه های استانداری می باشند که بتوانند از حداکثر ظرفیت نگهداری محصولات بهرمند شوند.

آیا این یک توصیف دقیق از قفسه های موجود شما است؟ اگر اینگونه نباشد، احتمالاً یک قفسه پالت راک با طراحی سفارشی دارید.

با این ذهنیت که قفسه بندی انبار شما از روند استاندارد پیروی می کند ادامه می دهیم:

درباره تفاوت ایزی راک  و ایزی راک ریلی  شرکت اوژن بیشتر بدانید.

اندازه گیری ضربدری

طول پرتوی: یک روش درست و روش اشتباه برای اندازه گیری ضربات متقاطع وجود دارد. روش صحیح برای اندازه گیری یک تیرچه متقاطع از داخل یک قاب عمودی شروع می شود و طول آن را تا داخل قاب رو به بالا مخالف اندازه گیری می کنند. طول پرتوی معمولی برای قفسه های استاندارد بین 10.16 و 22.8 سانتی متر است.

 

اندازه گیری قفسه پالت راک

 

عرض پرتو: سپس، عرض ضربدری را اندازه بگیرید. این کار را با اندازه گیری جلوی پرتو از بالای آن تا انتهای تیر انجام دهید.

چرا این مهم است؟

درباره تفاوت قفسه پالت و  قفسه پالت اتوماتیک  شرکت اوژن بیشتر بدانید

اندازه گیری عرض پرتوی نشانه ای از چگونگی وزن پرتو می باشد که می تواند به شما نشان دهد. یک عرض پرتوی بزرگ از بارهای سنگین تری پشتیبانی می کند در حالی که یک عرض پرتو کوچک بار کمتری را می تواند تحمل کند.

 

اندازه گیری قفسه پالت راک

 

اندازه گیری قاب عمودی

عمق قاب: «فریم»، «فراز» یا «قاب راست» شما به چندین اندازه گیری مختلف نیاز دارند. اول عمق قفسه را اندازه گیری می کنید. در حالی که اندازه گیری های دیگر از بعد داخلی شروع می شوند، شما نیاز به اندازه گیری ابعاد بیرونی برای این مورد هم دارید. عمق را از یک لبه بیرونی قاب به لبه دیگر (بیرونی) اندازه بگیرید. ابعاد روی یک فریم به صورت ایستاده رک استاندارد باید بین 91.4 و 121.92 سانتی متر باشد.

 

اندازه گیری قفسه پالت راک

 

ستون قاب: شما همچنین باید ابعاد قاب راست (ستون) را اندازه بگیرید. این کار را با اندازه گیری از قسمت جلویی ستون قاب و سپس نمای جانبی قاب انجام دهید. دو اندازه گیری ممکن است مانند هم شود (یعنی بعد جلو ممکن است پنج سانتی متر و سمت جانبی پنج سانتی متر باشد) یا یک بعد ممکن است بزرگتر از دیگری باشد این اندازه گیری شبیه به اندازه گیری عرض ضربدری است.

درباره تفاوت  پانل راک و پانل راک ریلی  و  پانل راک ریلی اتوماتیک شرکت اوژن بیشتر بدانید.

این یک شاخص از ظرفیت وزن قابل تحمل قفسه پالت راک است.

 

 

اندازه گیری قفسه پالت راک

 

ارتفاع قاب: اندازه گیری ارتفاع قاب قفسه پالت راک فاصله بین قسمت زیرین فریم تا قسمت بالای قاب است. از پایین ستون قاب، درست بالای پایه شروع کنید و از بالا یا انتهای یک ستون قاب اندازه بگیرید.

 

اندازه گیری قفسه پالت راک

 

اندازه گیری سطح سیمی قفسه یا کف

بعد از اندازه گیری عمق قفسه پالت راک، اندازه گیری اندازه گیری سطح عرشه سیمی آسانتر است. هر دو اندازه گیری باید یکسان باشند. بنابراین، اگر شما با استفاده از جلوی ضربدری پشت قفسه را اندازه گیری می کنید، سطح سیمی باید همان ابعاد را داشته باشد. تمام چیزی که باقی مانده است اندازه گیری عرض سطح قفسه است و اندازه گیری عرض آن از انتها تا انتها است.

 

اندازه گیری ظرفیت پالت راک

اندازه گیری ظرفیت پالت راک، نیاز به درک جنبه های مختلف مربوط به قفسه و محصولاتی دارد که می خواهیم در قفسه ها ذخیره کنیم.

اولین چیزی که باید در نظر بگیرید بار (پالت و آنچه در پالت است) و ابعاد آن است. آیا سنگین است، سبک است یا بین آن؟ توزیع بار مهم است. قفسه های پالت نیاز به بارهای توزیع شده ی مساوی دارند.

بار چقدر است؟ بار چقدر عمق دارد؟ ترکیبی از ارتفاع، وزن و عمق در تعیین ظرفیت و تیر رک نقش مهمی دارد.

 

پرتوی مناسب ضروری است

یک پرتوی قفسه پالت راک باید از وزن بار و حجم مطلوب بار پالت پشتیبانی کند. تعیین ابعاد می تواند کمی گیج کننده باشد. برخی از شرکت ها در مورد عرض پرت صحبت می کنند و برخی دیگر در مورد طول صحبت می کنند.

واقعیت این است که هر دو یکسان هستند.

به عنوان مثال، اگر می خواهید دو پالت 101.6 در 122 سانتی متر را کنار هم قرار دهید، عرض بار 101.6 را ضربدر دو می کنید، سپس 30.48 سانتی متر را اضافه می کنید.

نتیجه 203.2 سانتی متر به علاوه یک پایه اضافی، یا پهنای پرتو 233.68 سانتی متر است. البته لازم است در اندازه های موجود با تولید کننده قفسه پالت راک خود آن ها را بررسی کنید.

چرا پا اضافی؟ کدهای ایمنی و آتش سوزی به فضای اضافی بین پالت ها نیاز دارند. و فضای اضافه شده بارگیری و تخلیه را آسان تر می کند.

اکنون که عرض پرتوی مناسب برای محصول بار خود را دارید، وقت آن است که ظرفیت آن پرتوی قفسه پالت راک را کشف کنید. ظرفیت بار برای تیرهای دندانه دار پالت بر اساس هر بار جفت در قفسه است.

برای این منظور، بیایید بگوییم که ما دو بار پالت یک تنی را که هر یک در کنار یکدیگر قرار دارند ، قرار خواهیم داد. بنابراین ، شما به یک تیر رک با ظرفیت حداقل دو تن در هر جفت احتیاج دارید تا با اطمینان از بار، بارگیری کنید.

تولید کنندگان رک نمودارهایی را برای کمک به انتخاب پرتو مناسب تهیه می کنند. هنگام انتخاب یک تیر خاص باید به این نمودارها مراجعه کنید.

اگر یک سیستم قفسه پالت راک استفاده می کنید، از تولید کننده قفسه پالت راک خود بخواهید که اطلاعات مربوط به ظرفیت را ارائه دهد.

همچنین مقاله مدیریت و قفسه بندی انبار کوچک را مطالعه کنید.

ستون های قائم نیز بر ظرفیت تأثیر می گذارد

ظرفیت پرتوی پالت مهم است، اما تنها اطلاعات لازم برای درک ظرفیت قفسه پالت راک نیست. ارتفاع قفسه همچنین ظرفیت آن را تعیین می کند.

قفسه چه تعداد سطح خواهد داشت؟ آیا هر سطح یا خلیج از ابعاد ارتفاع یکسانی برخوردار است یا اینکه این ابعاد برای تحمل بارهای چند محصول متفاوت خواهد بود؟

هر چه فاصله بین تیرهای قفسه ای بیشتر باشد، وزن کمتری را می توان از پله های رک پالت پشتیبانی کرد. همچنین باید برای هر سطح 16 سانتی ارتفاع اضافی (دوباره، برای اهداف ایمنی و کد) در نظر بگیرید.

به عنوان مثال ، اجازه دهید اطلاعاتی را از بالا در مورد ظرفیت پرتو بدست آوریم. ما یک قفسه با چهار سطح می خواهیم که هر سطح دارای ابعاد عمودی یکسان 117 سانتی و ظرفیت بار دو تنی است. قاب عمودی (رو به بالا) باید از چهار تنی و فاصله پرتو عمودی 117 سانتی پشتیبانی کند.

 

باز هم، تولید کنندگان قفسه نمودارهایی را ارائه می دهند تا در تعیین اینکه تجهیزات رک با معیارهای شما مطابقت دارند، کمک کنند.

هنگامی که ظرفیت آن را بدانید تقریباً آماده انتخاب قفسه پالت راک مناسب هستید. با این حال، موارد دیگری نیز وجود دارد که باید قبل از انتخاب آن ها را بررسی کنید. این موارد شامل الزامات لرزه ای، وضعیت کف زمین، پتانسیل آسیب دیدن قفسه شما و سایر موارد می باشد.

 

بهترین قدم بعدی که می توانید بردارید صحبت با یک حرفه ای است که می تواند سیستم رک مناسب برای برنامه شما باشد.

 

اندازه گیری های اساسی برای مطابقت با قفسه های جدید با موجود دشوار نیست. با این حال اگر در حال بررسی قفسه های اضافی هستید، بهترین قدم بعدی که می توانید بردارید این است که با یک کارشناس حرفه ای در اوژن سیستم جهان مشورت کنید و راهنمایی های لازم را از آن ها دریافت نمایید. آنها می توانند قفسه های موجود را اندازه گیری کنند، گزینه هایی را که احتمالاً در نظر نگرفته اید توصیه کرده و نصب را به بهترین نحو ممکن انجام دهند.

اوژن ، کیمیاگر فضا در دنیای بایگانی اسناد و انبار کالا

منبع:

www.ozhanco.com

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *