مقالات نگهداری کالا

نحوه ی کد گذاری قفسه های انبار

نحوه ی کد گذاری قفسه های انبار

نحوه ی کد گذاری قفسه های انبار

 

نحوه ی کد گذاری قفسه های انبار
مکان یا آدرس در انبار، یکی از اصلی ترین مولفه های موفقیت آمیز اجرای نرم افزار انبار است. مکان ها، فرآیندهای فیزیکی را دسته بندی می کنند و دسترسی آسان به موجودی کالا را در انبار و قفسه های انبار شما فراهم می کنند. وقتی اپراتورها، کدهای مکان را در دستگاه های تلفن همراه یا بلیط های کاغذی مشاهده می کنند، باید برای مکان ها کاملاً واضح باشد.

برای اینکه به عنوان اپراتور یا کارمندی که در انبار و میان قفسه های انبار مشغول به کار هستید، به موفقیت دست یابید نیاز هست که از نرم افزارهای ذخیره سازی به منظور کارایی بهتر مدیریت سیستم های انبار خود استفاده کنید.

بهینه سازی انبار با کنترل موجودی های انبار به طور اتوماتیک صورت می گیرد، در غیر این صورت شما باید تمام تمرکز خود را بر روی تنظیم و کنترل فضای فیزیکی انبار و کیفیت تجهیزات و لوازم خود داشته باشید. بنابراین بر روی چنین موضوعی وقت بگذارید و تمام متغییرهای مهم را در نظر بگیرید.

درباره انتخاب قفسه انبار مناسب جهت  قفسه بندی انبار خود بیشتر بدانید.

تعریف محل قفسه بندی ها

اغلب عملیات انبار از سه روش برای نشان دادن محل انبار در قفسه های انبار استفاده می کنند:

1- شناسایی راهرو

2- مقطع عمودی

3- تعداد سطوح

با این حال، اگر می توانید چندین پالت را در یک موقعیت قفسه راک مشخص، ذخیره کنید، می توانید روش چهارمی را با عنوان موقعیت پالت، اضافه کنید.

درباره تفاوت  قفسه راک  و قفسه راک ریلی شرکت اوژن بیشتر بدانید.

به حداکثر رساندن سرعت اسکن و رمزگشایی

در یک موقعیت ایده آل، اپراتور انبار باید بتواند بارکد را در هر سطح، در کمتر از دو ثانیه رمزگشایی کند. هر مدت اضافه ی دیگری، فعالیت کنترل موجودی را کند می کند. از آنجا که بارکد بارها در روز اسکن می شوند، با توجه به عواملی که قابلیت اسکن بارکد را تحت تأثیر قرار می دهند، می توانید در زمان، به طورقابل توجهی صرفه جویی کنید. برای بهینه سازی سرعت اسکن و رمزگشایی باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

ارتفاع قفسه انبار راک
عرض راهرو قفسه های انبار
موقعیت اپراتور (پیاده روی، سوار لیفتراک و غیره)
راحت ترین وضعیت، زمانی است که اپراتور بتواند بارکد را از فاصله تقریباً 1 الی 2 متر اسکن کند، چه روی زمین باشد یا چه روی لیفتراک. در غیر این صورت، مشکلات کارایی معمولی که بوجود می آیند عبارتند از:

فاصله اسکن بیش از 2 متر، شاید تا 12 متر
راهروهای باریک و قفسه های راک بالا که زاویه، اسکن غیر قابل اعتمادی را به وجود می آورد
اپراتور همیشه بدون نیاز به لیفتراک برای قفسه های بلند، از کف اسکن می کند
برای شما مهم است که اسکن بارکد را با استفاده از انبارک ها و یا قفسه های انبار در دورترین فاصله از اپراتور آزمایش کنید تا بدانید محدودیت های شما دقیقاً چیست. هنگامی که ارزیابی واقعی از اثربخشی اسکن دارید، می توانید راه حل های منحصر به فردی را در نظر بگیرید. سخت افزار اسکن تخصصی و برچسب های بازتابش همراه با جابجایی های زاویه دار به شما کمک می کنند تا با اطمینان از مکان های قفسه و سطل آشغال در مسافت طولانی رمزگشایی کنید. بعلاوه، تعریف مکان های فرعی به اپراتورها این امکان را می دهد تا بارکدی را که به راحتی قابل دسترسی است اسکن کرده و سپس یک سطح تک رقمی را وارد کنند تا تعریف مکان انبارک ها یا قفسه را در راهروهای باریک با قفسه بندی بالا کامل کنند.

 

طراحی موثر برچسب های کد گذاری قفسه های انبار

اندازه و طرح برچسب های بارکد می تواند روند اسکن را پیچیده کند. موضوعات متداول که منجر به اسکن نادرست و ناقص می شود شامل نامناسب بودن برچسب و یا نمادشناسی نامناسب یا ناقص است.

 

برای اینکه مطمئن شوید از موثرترین برچسب های محل انبار استفاده می کنید، با سخت افزار اسکن که قصد استفاده از آن را دارید آزمایشاتی را انجام دهید. برچسب های مکان معمولاً بین دو تا چهار اینچ طول و سه تا 10 اینچ عرض دارند. آزمایش سخت افزار به شما کمک می کند اندازه بهینه میل را برای بارکد خود شناسایی کنید، که به نوبه خود عرض برچسب لازم را برای عملکرد شما تعیین می کند.

 

دو نماد الفبایی عددی که معمولاً در عملیات انبار استفاده می شود کد 128 است که دارای تراکم عالی و قابلیت اطمینان بالایی است و کد 39 که یک کد عمومی است که در سراسر جهان استفاده می شود.

 

به مثال زیر برچسب بارکد سه بعدی خوب طراحی شده نگاهی بیندازید:

در این مثال، شما می توانید نمادشناسی کد 128 را در یک بارکد با عرض میله باریک 10 میل مشاهده کنید. این قسمت قابل خواندن از نظر بصری با فضای سفید جدا می شود تا از دور خواناتر شود. بخاطر داشته باشید که اسکنر بارکد شما نه تنها باید بتواند در یک زمان مشخص رمزگشایی کند، بلکه اپراتورهای شما همچنین باید قادر به مشاهده بخشی باشند که برای خواندن نیاز دارند. همچنین توجه به این نکته مهم است که این فضاها بخشی از بارکد واقعی نیستند. در این حالت، مکان انبارک ها یا قفسه های انبار بدون فاصله ها مشخص می شود. این مهم است زیرا اندازه ی بیشتری را برای عرض برچسب مشخص برای بارکد واقعی شما اختصاص می دهد. اگر فضاهای سفید در بارکد گنجانده شده باشند، اندازه میل برای اندازه مشخص شده برچسب باید کوچکتر باشد. به همین دلیل تنها فضای سفید در قسمت قابل خواندن انسان قرار دارد.

نحوه ی کد گذاری قفسه های انبار

انتخاب موثرترین روش چاپ برچسب

برچسب های بارکدی که به سرعت تخریب می شوند و ناخوانا می شوند، یک مشکل معمول در مدیریت موجودی انبار است. راه حل، در نحوه ی چاپ برچسب های محل انبار و قفسه های انبار است.

همیشه از چاپ انتقال حرارتی استفاده کنید، زیرا برچسب های چاپ شده با حرارت به اندازه کافی مقاوم نیستند تا بتوانند یک تصویر واضح را برای اسکن طولانی مدت در مدت زمان طولانی حفظ کنند. در نظر داشته باشید که برچسب های مکان خود را به صورت حرفه ای چاپ کنید.

درباره تفاوت پالت راک  و  پالت راک اتوماتیک شرکت اوژن   بیشتر بدانید.

با استفاده از اسکنر مناسب

دستگاه های اسکن با کیفیت پایین یا نامناسب، داده های غیر قابل اعتماد و غیر دقیق تولید می کنند. تمام گزینه های موجود را برای دقت، اطمینان و سهولت استفاده کاوش کنید. قبل از نصب، حتماً اسکنرهایی را در محیط خود با محصولات واقعی و برچسب ها آزمایش کنید. برخی از عواملی که هنگام انتخاب اسکنر برای کارهای انبار باید در نظر گرفت عبارتند از:

تراکم داده ها در بارکد شما
موقعیت و فاصله اپراتور نسبت به برچسب
تعداد دفعات استفاده
نیاز به اسکنر مستقل یا ترکیب با رایانه یا تلفن همراه
سازگاری و قدرت برای نرم افزار موجودی شما

درباره تفاوت  قفسه بندی پانل راک و قفسه بندی  پانل راک ریلی  و  قفسه بندی پانل راک ریلی اتوماتیک  شرکت اوژن بیشتر بدانید.

تصمیم گیری در مورد قرار دادن کد گذاری قفسه های انبار

در اکثر سیستم های قفسه بندی راک، قفسه های انبار پایین حاوی پرتو متقاطع نیست، به این معنی که معمولاً دو برچسب بارکد در تیر اول وجود دارد: یکی برای موقعیت قفسه پایین و دیگری برای قفسه در بالا. اگر از این روش استفاده از برچسب زدن به قفسه استفاده می کنید، ممکن است بخواهید یک پیکان بصری را نشان دهید که نشان می دهد آیا برچسب نشان دهنده مکان زیر است یا محل بالای تیرآهن.

 

شما می خواهید تا جایی که ممکن است در نحوه قرار دادن برچسب های محل انبار ثابت باشید. با استفاده از تیرهای عمودی برای تعیین مکان قفسه های انبار خود، می توانید تمام مکان های قفسه های بنر خود را به روشی ثابت برچسب گذاری کنید. توجه به این نکته مهم است که این امر باعث کاهش عرض برچسبی می شود که می توانید استفاده کنید. اگر این مشکلی در شرایط شما ایجاد نمی کند، ممکن است بخواهید از بهترین پرتو عمودی برای برچسب گذاری مکان استفاده کنید.

اوژن ، کیمیاگر فضا در دنیای بایگانی اسناد و انبار کالا

اگر متعهد به اجرای موثرترین روش برای شناسایی مکان های قفسه بندی و انبار خود هستید، باید وقت خود را صرف تجزیه و تحلیل نیازهای الویت دار کنید، همانطور که در بالا توضیح داده شد. مدیریت موفق موجودی به خودی خود اتفاق نمی افتد، زیرا این نیاز به برنامه ریزی و تصمیم گیری آگاهانه دارد، حتی برای مواردی که به سادگی کد گذاری قفسه های انبار به نظر می رسد.

 

منبع: https://intellitrack.com/resources/blog/how-to-set-up-bin-and-rack-locations-for-successful-warehouse-management/

 

همچنین مقاله  چگونگی اجرای دستورات مدیریت انبار را مطالعه کنید.

www.ozhanco.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *