مقالات نگهداری کالا

هر آنچه که باید در مورد قفسه فروشگاهی بدانید

با بهبود استانداردهای زندگی مردم، سوپر مارکت ها به طورغیرمعمولی رشد کرده اند و صنعت آن ها داغ شده است. سوپرمارکت ها تبدیل به فروشگاه هایی شده اند که مرکز خرید اصلی مردم هستند. توسعه و گسترش سوپرمارکت ها به دنبال خود منجر به توسعه ی قفسه های فروشگاهی گردید.

خرید و فروش محصولات برای خرده فروشی ها و سایر فروشگاه های سوپر مارکت، بسیار حیاتی است. به همین دلیل سازماندهی قفسه فروشگاهی یکی از موارد مهمی است که باید به آن پرداخته شود.

چرا که قفسه بندی فروشگاهی مناسب می تواند به مشتریان کمک کند تا آنچه را که می خواهند به راحتی بیابند و تشویق به خرید بیشتر شوند. چیدمان مطلوب هم عاملی است که در فروشگاه ها باید به آن توجه شود. اینکه کدام محصول در چه طبقه ایی از قفسه ها قرار بگیرد، تا بتواند توجه خریداران را به خود جلب کند، از جمله اموری است که به آن پرداخته می شود.

درباره انتخاب قفسه انبار مناسب جهت  قفسه بندی انبار خود بیشتر بدانید.

قفسه در خرده فروشی چیست؟

کلمه قفسه بندی، در معنای خرده فروشی، معمولاً به عنوان قفسه سوپر مارکت، قفسه فروشگاهی، قفسه مغازه، واحد نمایش، وسایل و وسایل خرده فروشی در فروشگاه نیز شناخته می شود. قفسه بندی توسط خرده فروشان برای نمایش کالا به عنوان قفسه فروشگاهی مورد استفاده قرار می گیرد.

 

قفسه فروشگاه از چه چیزی ساخته می شود؟

قفسه ها معمولاً از مواد محکمی مانند چوب، بامبو یا فولاد ساخته می شوند، اگرچه قفسه هایی برای نگهداری اشیاء سبک تر، می توانند از شیشه یا پلاستیک ساخته شوند. در اوژن سیستم جهان، قفسه های فروشگاهی از جنس فولاد با کیفیت بالا ساخته می شوند که می شود برای مدت طولانی رو چنین قفسه هایی حساب باز کرد.

درباره تفاوت  قفسه راک  و قفسه راک ریلی شرکت اوژن بیشتر بدانید.

قفسه فروشگاه از چه نوع فلزی است؟
دیوارهای قفسه فلزی، دیوارهای مشبک، تخته های گیره و استانداردهای دیوار معمولاً از آلومینیوم یا فولاد ضد زنگ ساخته می شوند و همگی می توانند برای ضایعات فلزی فروخته شوند. قفسه‌های فروشگاه‌های خرده‌فروشی معمولاً دارای چندین لوازم جانبی فلزی هستند و برای محکم کردن آنها به دیوار یا سیستم استفاده می‌شود.

 

مزیت های قفسه فروشگاهی
قفسه فروشگاهی در دو نوع یکطرفه و دوطرفه ساخته می شود که می توان بایکدیگر آن ها را ترکیب کرد. قفسه‌های یک طرفه را می‌توان با گوشه‌ها ترکیب کرد، دو طرفه را می‌توان با نیم دایره ترکیب کرد. فاصله ی طبقات را می توان آزادانه تنظیم کرد.
قفسه فروشگاهی مفهومی جدید از کسب و کار را با ظاهری لوکس، رنگی زیبا، و یکپارچگی با محیط فروشگاه مدرن ایجاد می کند.
بالا بردن ظرفیت نگهداری قفسه فروشگاهی، افزودن بازوهای پشتیبانی، افزایش طول و عرض و همچنین برآورده کردن نیاز مراکز خرید در مقیاس بزرگ از ویژگی های قفسه فروشگاهی است.
سطح قفسه فروشگاهی توسط اسپری الکترواستاتیک رزین اپوکسی تعمیر می شود که دارای رنگ های متنوعی است و دارای اثرات ضد خوردگی و ضد زنگ قوی است.
نصب آسان قفسه فروشگاهی هم یکی دیگر از مزیت های مهم است.
ستون و پایه به هم جوش داده می شوند که باعث افزایش ضریب بیمه قفسه می شود و از درجه بندی قفسه در حالت سنگین جلوگیری می کند و خطرات پنهان فروشگاه را از بین می برد.
تطبیق پذیری خوب قفسه فروشگاهی، مجهز به انواع لوازم جانبی برای نمایش کالا، مناسب برای نیازهای سوپرمارکت ها می باشد.

درباره تفاوت قفسه پالت و  قفسه پالت اتوماتیک  شرکت اوژن بیشتر بدانید.

نحوه ی قرار دادن محصولات در قفسه فروشگاهی
قرار دادن اقلام در قفسه فروشگاهی به صورت استراتژیک تأثیر زیادی بر خرید مشتری دارد. محصولاتی که گران هستند همیشه در بالای قفسه فروشگاهی قرار می گیرند و محصولاتی که در بین مردم محبوب هستند و به دنبال آن می گردند در قفسه های پایینی قرار می گیرند. کالایی که به احتمال زیاد مشتری را جذب می کند در سطح چشم قرار می گیرد.

قفسه های بالایی: قفسه های بالای قفسه های فروشگاهی برای اقلامی در نظر گرفته شده اند که یا گران هستند یا فروش زیادی ندارند. این قسمتی از قفسه فروشگاهی است که مشتریان کمتر به آن دسترسی پیدا می کنند و از این رو می توانید محصولاتی را که در داخل خانه هستند، نسخه های محدود و غیره را در آن مناطق ذخیره کنید.

قفسه‌های دسترسی: به این قفسه‌های نمایش سوپرمارکت‌ها یا قفسه فروشگاهی، قفسه‌های هم سطح چشم یا چشم گاو نیز می‌گویند زیرا تنها محصولات پرفروش و پیشرو در اینجا قرار می‌گیرند. از آنجایی که اکثر خریداران برای خرید اجناس به این قسمت از سوپرمارکت نگاه می کنند، به عنوان یک منطقه ممتاز در نظر گرفته می شود. همچنین می‌توانید بهترین برندهای بعدی را در کنار پرفروش‌ترین‌ها در این منطقه قرار دهید.

درباره تفاوت  پانل راک و پانل راک ریلی  و  پانل راک ریلی اتوماتیک شرکت اوژن بیشتر بدانید.

دسترسی به قفسه‌ها برای کودکان: روند دیگری که در بین خریداران مشاهده می‌شود، افزایش کودکانی است که همراه با والدین خود به سوپرمارکت‌ها می‌آیند. بنابراین قفسه فروشگاهی در فروشگاه های چنینی، اقلامی را قرار می دهند که بچه ها دوست دارند و می توانند به آنها دسترسی پیدا کنند. محصولاتی که برای بچه ها درنظر گرفته می شوند، طرح هایی خواهند داشت که برای کودکان جذاب به نظر می رسند و استفاده از این استراتژی به معنای آوردن پول بیشتری برای سوپرمارکت یا فروشگاه شماست.

قفسه های پایین: سازندگان قفسه فروشگاهی پیشنهاد می کنند اقلام بزرگ و سنگین را در قفسه های پایین قرار دهید. چرا که، بلند کردن و حمل آن ها از قفسه به صندوق برای مشتریان راحت تر است.

همچنین مقاله همه چیز درباره قفسه پانل راک  را مطالعه کنید.

قفسه نمایش سوپرمارکت برای نمایش مواد غذایی تازه: نیاز به نحوه سازماندهی قفسه‌های فروشگاه در سوپرمارکت‌ها برای نمایش محصولات وجود دارد. برای اینکه آن را در نظر مشتری جذاب کنید، باید سبزی های متناوب را با هویج، فلفل دلمه ای و غیره در نظر بگیرید. با پوشاندن آنها با پارچه های روشن، مطمئن شوید که غذاها قابل مشاهده هستند.

برنامه ریزی فروشگاه با استفاده از غرفه های نمایش سوپرمارکت: شیر، کشک، تخم مرغ، نان و محصولات مرتبط باید در دورترین گوشه قفسه فروشگاهی شما قرار گیرد. به این ترتیب می تواند اطمینان بیشتری از اینکه مشتریان محصولات بیشتری از فروشگاه شما را مشاهده نمایید و آن ها را ترغیب به خرید اقلام بیشتری کنید را ایجاد می کنید. شکلات‌ها، مجلات و غیره باید در صندوق‌فروشگاه قرار داده شوند تا بتوانند آن‌ها را به صورت ناگهانی خریداری کنند.

 

اوژن ، کیمیاگر فضا در دنیای بایگانی اسناد و انبار کالا

 

منابع:

How To Organise Shop Shelves in Supermarkets To Display Products

https://www.hedaracking.com/news/what-are-the-advantages-of-supermarket-shelf-21330830.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *