مقالات نگهداری کالا

11 کاربرد استفاده از پارتیشن بندی با توری فلزی در انبار | اوژن

11 کاربرد استفاده از پارتیشن بندی با توری فلزی در انبار

کاربرد استفاده از پارتیشن بندی با توری فلزی در انبار

 

11 کاربرد استفاده از پارتیشن بندی با توری فلزی در انبار

مدیریت فضای محدود موجود در یک انبار یا کارخانه می تواند مشکل باشد، اما قفسه های سیمی یکی از ساده ترین و مقرون به صرفه ترین گزینه ها برای انجام این کار هستند. محاصره مناطق کار برای ایمنی کارگران مهم است و مدیریت جریان افراد و اقلام از طریق مرکز شما می تواند به شما در ساده سازی عملیات کمک کند. حتی کنترل آب و هوا و مدیریت بازدیدکنندگان را می توان با استفاده از پارتیشن های توری فلزی نظیر، توری مش یا توری پرسی به جای دیوارها بهبود بخشید.

به علاوه، پارتیشن های مش سیمی مقرون به صرفه تر و انعطاف پذیرتر از دیوارها هستند. ساخت دیوارهای جدید اغلب نیاز به بازسازی سیستم های روشنایی و آبپاش دارد، در حالی که قفس های سیمی را می توان به سرعت و با هزینه کم نصب کرد. آنها یک انتخاب عالی برای مشاغل جدید، امکانات بالقوه برای رشد و مشاغلی هستند که با چالش انتقال به یک انبار جدید روبرو هستند.

اندازه ها، سبک ها و رنگ های مختلفی از پارتیشن های سیمی در دسترس هستند. قفس های سیمی کامل با چهار دیوار، سقف و سیستم قفل الکترونیکی را می توان برای مناطقی که نیاز به امنیت بالایی دارند، ساخت. بسته به نوع اتاق و فضایی که امکانات شما از قبل دارد، ممکن است لازم باشد تعداد زیادی قفس بسازید یا سعی کنید تا آنجا که ممکن است فضای بیشتری را برای حرکت لیفتراک و سایر تجهیزات باز بگذارید.

بیشتر بدانید درباره  قفسه بندی انبار  شرکت اوژن

1. ذخیره سازی تجهیزات در انبار

در پایان یک شیفت، به لیفتراک، چرخ دستی و سایر تجهیزات نیاز دارید که به مکانی معقول بازگردانده شوند تا شیفت بعدی کارگران بتوانند آنچه را که نیاز دارند پیدا کنند. شما همچنین می‌خواهید که آن منطقه تا حد ممکن امن باشد، به خصوص اگر انبار بزرگی دارید که در آن نمی‌توانید همه را به طور همزمان زیر نظر داشته باشید.

یک پارتیشن توری مش برای این منظور ایده‌آل است، زیرا به سرپرستان و سایر کارکنان اجازه می‌دهد تا در یک نگاه ببینید چه چیزی به این مکان مناسب بازگردانده نشده است. یک دروازه قابل قفل اختیاری است اما امکان امنیت را بهبود می بخشد. گیت ها نیز نباید دردسرساز باشند. اگر فضا و نیازهای امنیتی اجازه دهد می توان آنها را در طول شیفت باز گذاشت و بعد از پایان شیفت قفل کرد.

بیشتر بدانید درباره قفسه ایزی راک  و قفسه ایزی راک ریلی  شرکت اوژن

2. ایمن سازی ماشین آلات انبار

کارخانجات با ماشین آلات سنگین باید تمام تلاش خود را برای محافظت از کارگران در برابر مناطق خطرناک به کار گیرند. مهم نیست که چقدر کارمندان را خوب آموزش می دهید، یک نفر به ناچار فراموش می کند که یک منطقه خاص زیر یا کنار دستگاه خطرناک است. حتی علائم هشداردهنده را می توان نادیده گرفت در حالی که یک کارگر چندین جعبه را حمل می کند یا ابزارهای سنگین را در کف کارخانه حمل می کند. نصب حفاظ ماشین روی قطعات کوچک تجهیزات فقط به محافظت از کاربر کمک می کند. برای جلوگیری از ورود سایر کارگران یا تجهیزات به مناطق خطرناک، از پارتیشن های توری حصاری برای جداسازی آنها استفاده کنید.

می توانید توری فلزی همچون توری جوشی را با سوراخ هایی به کوچکی ½ اینچ مربع، زاویه دار و به شکلی متناسب با هر تجهیزاتی تهیه کنید. یک حصار پارتیشن سیمی سفارشی در اطراف یا زیر ماشین‌آلات می‌تواند به تعداد دروازه‌های مورد نیاز برای تسهیل دسترسی کارکنان تعمیر و نگهداری داشته باشد. در حالی که قفس‌های پانل جامد ممکن است در برخی موارد انتخاب مناسب‌تری باشند، مش سیمی به سرپرستان اجازه می‌دهد تا کارکنان خط و همه کارکنان را ببینند. راحت تر با یکدیگر ارتباط برقرار کنند بعلاوه، کارکنان به راحتی می توانند ابزارها را در هر جایی که ایمن هستند به نرده آویزان کنند و فضای قابل استفاده در یک منطقه را افزایش دهند.

 

کاربرد استفاده از پارتیشن بندی با توری فلزی در انبار

 

3. محدود کردن دسترسی به آیتم ها

 

گاهی اوقات، برخی چیزها فقط باید جدا از یکدیگر نگه داشته شوند. خواه شما یک انبار را مدیریت می کنید و به یک منطقه برای نگهداری کالاهای آسیب دیده نیاز دارید، یا برای اجرای قانون، کار می کنید و نیاز به نگهداری اقلام مصادره شده دارید، یک قفسه توری مش می تواند کمک کند. کارخانه ها گاهی مایعات قابل اشتعال، تجهیزات خطرناک یا مواد با ارزش را در محل ذخیره می کنند. حتی اگر کارگران نیاز به استفاده منظم از این کالاها داشته باشند، ممکن است عاقلانه باشد که آنها را در یک منطقه قفل شده نگه دارید که فقط سرپرستان بتوانند به آن دسترسی داشته باشند. در حالی که این می تواند در ابتدا ناکارآمد به نظر برسد، می تواند از سرقت یا سوء استفاده قابل توجه از اموال شرکت در آینده جلوگیری کند. در حالی که یک منطقه محصور شده نیز می تواند برای این اهداف کار کند، داشتن یک فضای ذخیره سازی کاملاً قابل مشاهده می تواند برای جلوگیری از سرقت و موارد دیگر بسیار بهتر باشد. شما می توانید منطقه را به اندازه نیاز امکانات خود کوچک یا بزرگ کنید. حصار مشبک سیمی از کف تا سقف نیز همیشه ضروری نیست، بنابراین می‌توانید هزینه‌ها را به حداقل برسانید و انعطاف‌پذیری را تا حد امکان بالا ببرید.

بیشتر بدانید درباره قفسه پالت راک و  قفسه پالت راک اتوماتیک شرکت اوژن

4. محافظت از کالاهای شکننده در انبار

تقسیم کردن برخی از کالاها یک سرمایه گذاری ارزشمند است، به خصوص اگر عملیات شما هنوز به شدت به لیفتراک ها و سایر ماشین آلات سنگین متکی باشد. برخی از کالاهای ذخیره شده در انبار ممکن است بیش از سایرین در معرض آسیب قرار گیرند و اگر گوشه پالت سنگین به آنها برخورد کند، ممکن است از بین بروند.

برای برخی از کارخانه ها، کالاهای نهایی گران قیمت شکننده هستند و باید قبل از حمل و نقل، به دور از آسیب نگهداری شوند. نگهداری این کالاها در یک منطقه جداگانه ممکن است سخت به نظر برسد، اما سرمایه گذاری ارزشمندی است. به علاوه، داشتن یک پارتیشن مش سیمی مشخص شده در اطراف این کالاها می تواند به عنوان یادآوری بصری برای کارمندان کمک کند تا محتویات را با دقت مدیریت کنند. در شلوغی یک انبار یا کارخانه، می توان به راحتی فراموش کرد که برخی از جعبه ها به یک دسته دستی بسیار ملایم نیاز دارند. داشتن توری مش به جای دیوار همچنین به سرپرستان کمک می کند تا اطمینان حاصل کنند که محصولات نیز به درستی مورد استفاده قرار می گیرند.

بیشتر بدانید درباره قفسه پانل راک و قفسه پانل راک ریلی  و  قفسه پانل راک ریلی اتوماتیک شرکت اوژن

5. محافظت از جعبه‌ها و بسته‌های کوچک

برخی از تأسیسات با اندازه‌های مختلفی از کالاها سروکار دارند، و اگر محصولات کوچک‌تر به‌درستی قرنطینه نشده باشند، می‌توان به راحتی خرد یا گم شدند. به عنوان مثال، برخی از انبارها هم با پالت کالا و هم با جعبه های فردی سروکار دارند. در حالی که ممکن است به نظر شهودی باشد که همه انواع کالاها را در یک فضا نگه دارید، داشتن یک منطقه حصارکشی مجزا برای محصولات کوچکتر می تواند به حداکثر رساندن فضای شما کمک کند و به شما امکان می دهد پیکربندی های مختلف قفسه بندی را نصب کنید.

 

11 کاربرد استفاده از پارتیشن بندی با توری فلزی در انبار

 

6. مدیریت حرکت کارکنان

هنگامی که کارمندان شما برای اولین بار وارد محل می شوند، باید قبل از رفتن به انبار یا طبقه کارخانه از پارکینگ به ساعت زمان حرکت کنند. بسته به سیاست‌های دقیق تأسیسات شما، ممکن است کارکنان شما نیاز به بازرسی قبل و بعد از ورود به انبار داشته باشند، یا ممکن است لازم باشد از ورود و خروج در یک مکان خاص مطمئن شوند. حصار مشبک بالا می‌تواند به کنترل جریان ترافیک و جلوگیری از آن کمک کند. کارمندان هنگام شروع یا پایان شیفت خود، مراحل لازم را نادیده می گیرند. حتی اگر تیم شما به طور کلی سخت کوش باشد و سعی کند رویه ها را دنبال کند، کارمندان جدید می توانند از داشتن یک مسیر مشخص از طریق تسهیلات بهره ببرند. همچنین می‌تواند به دور کردن کارکنان از کف‌های ناهموار، خطرات سفر، و دیگر منابع حوادث احتمالی کمک کند. بعلاوه، حصارکشی می‌تواند به عنوان یک شاخص واضح برای مناطق ممنوعه برای کارکنان منابع انسانی و سایر پرسنل آموزش‌دیده عمل کند. اگر نرده‌های تازه نصب‌شده به وضوح مشخص شده باشد، با آموزش مجدد کارکنان در سیاست‌های جدید با حداقل مشکل مواجه خواهید شد. حتی می توانید حصارهای رنگی دریافت کنید تا هشدارها واضح تر شود.

همچنین بخوانید مقاله ايمني حمل و نقل دستي و مكانيكي بار

7. ایجاد یک منطقه کاربری/مشتری

اگر گهگاه مشتریان یا مشتریانی دارید که از ساختمان شما بازدید می کنند، ممکن است به یک منطقه برای میزبانی از آنها نیاز داشته باشید. در حالت ایده آل، این منطقه یک دفتر کار با دیوار و دارای تهویه مطبوع برای حداکثر راحتی و حفظ حریم خصوصی خواهد بود. با این حال، برای برخی از ساختمان های قدیمی، این به سادگی امکان پذیر نخواهد بود. در مواقع دیگر، می‌خواهید حداقل بخشی از زمان حضور مشتریان را از نزدیک از این مرکز مشاهده کنید. بسته به نوع کسب‌وکارهایی که مرکز شما ارائه می‌کند، ممکن است برخی از بازدیدکنندگان شما به شلوغی و شلوغی عادت نداشته باشند. یک انبار یا کارخانه وجود یک حصار مشبک در محل می تواند به مشتریان شما این امکان را بدهد که در دید کف انبار یا کارخانه باشند، بدون اینکه خطری برای سرگردانی آنها به محل کار داشته باشند. همچنین احساس امنیت را برای آنها فراهم می کند، زیرا آنها می دانند که نگران جاخالی دادن لیفتراک ها در پشت حصار ایمنی نخواهند بود. البته، برخی از مشتریان می خواهند یک بازدید کامل از تأسیسات داشته باشند، در این صورت شما می توانید با خیال راحت. آنها را همراهی کنید و سپس در مورد ایمنی منطقه حصارکشی شده بحث های طولانی تری داشته باشید. همچنین می توانید حصار سیمی را کمی دورتر به داخل تأسیسات گسترش دهید و کل «تور» را از پشت حصار انجام دهید، به خصوص اگر ساختمان کوچکی دارید. این یک سرمایه گذاری کوچک است که به شما کمک می کند بازدیدکنندگان را مدیریت کنید و در عین حال امن تر و حرفه ای تر ظاهر شوید.

 

8. ایجاد زمینه های آموزشی و نظارتی

برای کارکنان ناظر، تقلب در مدیریت کارکنان مختلف ساده تر از انجام دادن است. کارکنان جدید اغلب به آموزش گسترده در مورد سیاست ها و تجهیزات نیاز دارند. این آموزش ممکن است به فضای اختصاصی، تلویزیون برای فیلم های آموزشی و کامپیوتر یا میز برای تکمیل مدارک نیاز داشته باشد. گاهی اوقات دفتر منابع انسانی می تواند برخی از این موارد را خودش مدیریت کند، اما بسته به پیچیدگی آموزش، سرپرستان و مدیرانی که آموزش را مدیریت می کنند ممکن است به فضای مخصوص به خود نیاز داشته باشند. اگر خوش شانس باشید، ممکن است مرکز شما فضای خالی کافی برای آموزش داشته باشد. یا ممکن است به اندازه کافی کوچک باشد که سرپرستان بتوانند بدون فضای اختصاصی با کارمند جدید گهگاهی اداره کنند. با این حال، احتمالاً گاهی اوقات کمبود فضا پیدا خواهید کرد، مثلاً اگر چندین کارمند فصلی را استخدام کنید. داشتن یک فضای حصارکشی شده در انتهایی آرام از تاسیسات می‌تواند نجات‌دهنده باشد، زمانی که می‌خواهید مردم را در اسرع وقت برای کار آماده کنید. بعلاوه، داشتن خط دید واضح با کف مغازه می تواند به سرپرستان کمک کند تا در حین آموزش به مناطق مختلف، تابلوها و سایر قسمت های انبار اشاره کنند. حتی پس از اتمام وظایف آموزشی، ناظران گاهی اوقات به فضای مخصوص به خود برای تکمیل کارهای اداری و سایر موارد نیاز دارند. وظایف در حالت ایده‌آل، این فضا در فاصله‌ای از کف مغازه قرار می‌گیرد – اما اگر دیوارهایی در مسیر وجود داشته باشد، این امکان وجود ندارد! یک قسمت قفس مشبک با قابلیت قفل شدن فضای بسیار خوبی را برای سرپرستان فراهم می کند تا کارهای روزمره خود را انجام دهند در حالی که هنوز در دسترس کارکنان خط هستند.

 

9. راه اندازی اتاق های استراحت

در برخی از امکانات، یک اتاق استراحت جداگانه برای نشستن و استراحت کارگران در دسترس است. با این حال، حتی زمانی که چنین اتاقی وجود دارد، همیشه بهترین گزینه برای استراحت های کوتاه نیست، زیرا ممکن است از پست یا سرویس های بهداشتی تعیین شده کارگر دور باشد. به علاوه، نظارت بر اتاق برای اطمینان از اینکه همه کارمندان به سر کار خود گزارش داده‌اند می‌تواند برای سرپرستان دردسر ایجاد کند. یک منطقه حصارکشی شده می‌تواند برای کارگران و مدیریت مفید باشد، به‌ویژه در ساختمان‌های بزرگ که در آن رفت و آمد کارگران برای کارگران سخت است. منطقه استراحت اصلی به موقع. اضافه کردن فن، کولر آبی و سایر امکانات آسان است. حلقه ها در حصار سیمی نیز برای آویزان کردن تابلوهای اعلانات و علائم یادآوری ایمنی ایده آل هستند.

 

10. دستیابی به کنترل آب و هوا

در برخی از اقلیم ها، انبارها و کارخانه ها در ماه های تابستان به طور غیر قابل تحملی گرم می شوند. انبارها برای تهویه مطبوع گران هستند، بنابراین بسیاری از آنها به فن ها و باز کردن درهای بارانداز تا حد امکان متکی هستند. به حداقل رساندن دیوارها و سایر موانع در داخل تأسیسات می تواند گردش هوا را بهبود بخشد و به شما در بهبود روحیه کارکنان و جلوگیری از گرمازدگی کمک کند. در حالی که مقررات OSHA در مورد دمای ایمن تأسیسات منعطف است، نباید خطر بروز حادثه ناشی از گرمازدگی را در ساعت بپذیرید. اگر تأسیسات شما به‌خصوص مرطوب است، دیوارها همچنین می‌توانند زمینه‌هایی را برای ایجاد کپک و پوسیدگی ایجاد کنند. به عنوان یک قاعده کلی، هر منطقه ای که مقوا یا پالت را برای مدت طولانی نگهداری می کند باید بهترین تهویه ممکن را داشته باشد. هر قسمتی که دیوار بسته است، مانند سرویس های بهداشتی و دفاتر مدیریت، باید در هوای گرم و مرطوب، بیشتر تهویه مطبوع و تمیز شود.

 

11. ذخیره سازی وسایل الکترونیکی

فکر کردن به سرورها، سیستم های امنیتی و سایر اقلام با ارزش برای ذخیره سازی در قفس سیمی تا حدودی غیرمعمول است. با این حال، دلایل کنترل آب و هوا که در بالا ذکر شد، می تواند حصار سیمی را گزینه خوبی برای اطمینان از در دسترس بودن و در عین حال ایمن بودن وسایل الکترونیکی کند. بانک های سرور بزرگ برای کسب و کار شما می توانند مانند مردم بیش از حد گرم شوند. حتی اگر مرکز شما دارای تهویه مطبوع نسبتاً خوبی باشد، نباید گروه بزرگی از کامپیوترها را در یک اتاق کوچک قرار دهید. افراد کمتری به آن دسترسی دارند. از این گذشته، بیشتر مشاغل نیازی به دسترسی روزانه به سرورها و سخت افزار امنیتی خود نخواهند داشت.

 

اوژن ، کیمیاگر فضا در دنیای بایگانی اسناد و انبار کالا

منبع:
https://www.srs-i.com/blogs/11-uses-for-wire-mesh-partitions/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *