مقالات بایگانی اسناد

ایده های چیدمان قفسه کتاب

بایگانی اسناد

قفسه کتاب، نگهدارِ یارِ مهربانِ ما

یکی از لوازم چوبی یا فلزی که در هر خانه ایی امروزه می توان دید، قفسه کتاب است. چرا که با رشد و پیشرفت بشر به سوی دانش های کشف نشدنی و افزایش مطالعات در اقصی نقاط جهان، باعث گردیده که در هر خانه ایی انبوهی از کتاب ها با موضوعات متفاوت یافت شود.

درباره عملکرد بایگانی ریلی  بیشتر بدانید.

وجود قفسه کتاب یا یک کتابخانه می تواند تمامی این یاران مهربانِ با ارزش را در یک مکان گرد هم آورد تا بتوانید بهتر از آن ها نگهداری کنید. علاوه بر اینکه نگهداری کتاب ها در قفسه بندی؛ عمر آن ها را افزایش می دهد. می تواند کمک بزرگی در ساماندهی و ارگانایز کردن کتاب ها بر اساس موضوعات باشد و وقت کمتری را برای جست و جوی کتاب های مورد نظر از شما بگیرد. حال می خواهیم در مورد تمامی مسائل مربوط به قفسه کتاب، نگهدارِ یارِ مهربانِ ما اطلاعاتی را با شما به اشتراک بگذاریم. با اوژن همراه باشید.

قفسه بندی در کتابخانه چیست؟

قفسه بندی کتاب در کتابخانه، چیدمان کتاب ها روی قفسه ها بر اساس شماره طبقه بندی آن ها صورت می گیرد. مطالب مربوط به موضوع یکسان دارای شماره طبقه بندی یکسانی هستند، بنابراین آن ها بر اساس حروف الفبا بر اساس سه حرف اول نام نویسنده یا در صورت عدم ذکر نویسنده بر اساس عنوان در قفسه کتاب مرتب می شوند.

درباره تفاوت قفسه بایگانی  و قفسه بایگانی ریلی شرکت اوژن  بیشتر بدانید.

در اکثر کتابخانه‌هایی که پشته‌ها (قفسه‌های کتاب) در دسترس مشتریان هستند، کتاب‌ها بر اساس موضوع مرتب می‌شوند و فقط کتاب‌های بسیار بزرگ در یک بخش جداگانه قفسه‌بندی می‌شوند. همچنین ممکن است مطالب بر اساس ژانر (کتاب های کودکان، کتاب های بزرگسالان، داستانی، غیرداستانی و غیره) یا به ترتیب حروف الفبا بر اساس نام خانوادگی نویسنده تقسیم شوند.

قفسه های کتاب و کتابخانه بر اساس یک سیستم ساختاری است که در آن توزیع فضا انعطاف پذیر است. آن ها با ارتفاع و عمق متفاوت طراحی شده اند تا در کنار دیوار قرار گیرند و از یک طرف یا در مرکز اتاق با دسترسی از هر دو طرف قابل دسترسی باشند.

ویژگی هایی مانند چیدمان منظم فضا و توزیع قفسه ها، تحرک کاربران را تسهیل می کند و توانایی آنها را برای یافتن هدف خود تشویق می کند و زمان آنها را به حداکثر می رساند.

 

ایده چیدمان قفسه کتاب

طراحی و سازماندهی یکپارچه قفسه کتاب

قفسه های کتابخانه برای دفاتر، بخش مهمی از مبلمان هستند که می توان کتاب ها و سایر عناصر مهم شرکت را در آن سازماندهی کرد. همچنین می توان از آن ها برای تخصیص اشیاء تزئینی استفاده کرد که به ایجاد فضایی زیبا کمک می کند.

قفسه‌هایی برای کتابخانه‌های اداری امکان برآوردن نیازهای جداسازی محتوای کتابخانه را از طریق توزیع فضاهایی که ارگونومی را با زیبایی‌شناسی ترکیب می‌کند، فراهم می‌کند. سازماندهی اسنادی که در قفسه ها قرار دارند با امکان استفاده از جداکننده های شفاف در رنگ های مختلف که با خط طراحی دفتر هماهنگ می شوند تضمین می شود.

درباره تفاوت قفسه کتابخانه و قفسه کتابخانه ریلی شرکت اوژن  بیشتر بدانید.

قرار دادن قفسه‌ها در دفتر کار نیز تأثیر مثبتی بر بهره‌وری افراد دارد، زیرا فایل‌ها با سرعت بیشتری پیدا می‌شوند و هیچ زمانی در جستجوی آنها از دست نمی‌رود.

علاوه بر این، از محل یک کتابخانه اداری با قفسه‌ها می‌توان برای تعیین محدوده کاری یا جداسازی مکان‌های موجود استفاده کرد و فضای جدیدی ایجاد کرد.

دسترسی به اسناد واقع در یک کتابخانه برای اطمینان از توسعه صحیح کار روزانه ضروری است، به همین دلیل، قفسه های کتابخانه اوژن برای دفاتر اطمینان می دهند که هر فایلی را می توان به روشی راحت و موثر پیدا کرد.

آنها راه حل بهینه برای ایجاد یک کتابخانه هستند و همچنین با هدف ایجاد سبکی بصری قادر به ایجاد پویایی به فضای جدید و همچنین امکان قرار دادن کتابخانه در دفاتر بزرگتر و کوچکتر طراحی شده اند.

 

ایده های قفسه کتاب

ایده برای چیدمان قفسه کتاب

 

سیدنی اسمیت نویسنده قرن نوزدهمی گفت: هیچ مبلمانی به اندازه کتاب جذاب نیست، حتی اگر آنها را باز نکنید یا حتی یک کلمه از آن را نخوانید.

قفسه ای پر از کتاب، جذابیت آنی را به هر اتاقی می بخشد، چه به شکل نازک کاری سفارشی باشد یا قفسه های مستقل باشد.

ما آرشیو خانه و باغ را بررسی کرده ایم تا الهام بخش ترین طرح ها را برای قفسه های کتاب در اتاق نشیمن، اتاق خواب یا مطالعه پیدا کنیم.

درباره کمد کشویی بایگانی  شرکت اوژن  بیشتر بدانید.

از طرح‌های مدرن، کلاسیک‌های اواسط قرن و شماره‌های رمان جاسوسی که درهای مخفی را پنهان می‌کنند، قفسه‌هایی از هر نوع کتاب در این گالری وجود دارد تا الهام‌بخش چیزی به اندازه قفسه‌هایی که آن‌ها را پر می‌کنند، چیزی به همان اندازه جذاب باشد.

ایده چیدمان قفسه کتاب

 

جورج ساومرز اسمیت قفسه‌های کتاب‌هایش را طوری طراحی کرد که ارتفاع دقیق کتاب‌هایش را داشته باشند و آن‌ها را پر از کتاب‌های معماری کرد. یک صندلی راحتی هوارد جلوی دودکش، بالای یک فرش فرانسوی که متعلق به پدربزرگ و مادربزرگ جورج بود، می‌نشیند.

 

ایده چینش قفسه کتاب

 

چیزی های بسیار جذابی در وفور و زیادی کتاب وجود دارد. مطالعه در این خانه خانوادگی که توسط معمار کریس دایسون طراحی شده است، با اجتناب از گرایش به یک صفحه نمایش کاملا هماهنگ و رنگی، از قفسه بندی غیرمعمول، از میز قدیمی دانمارکی گرفته تا کتاب هایی که شبیه قفسه قابل روی هم (تصویر سمت راست) نهایت استفاده را می برد.

 

ایده دکوراسیون قفسه کتاب

 

نازک کاری در سرتاسر این آپارتمان بارونز کورت توسط استودیو پیک توسط کتی کولینان از نازک کاری ریچارد کولینان انجام شد که تابلوها، قفسه های کتاب و کمدها را با طرح های سارا ساخت.

راهروی خود را به یک کتابخانه تبدیل کنید

زمانی که صحبت از راهروهای خانه به میان می آید، بعید است که به گذاشتن جاکفشی در آنجا فکر نکنیم. اما ایده های نگهداری کتاب هم یکی از گزینه هایی است که می توان به آن فکر کرد.

همچنین مقاله قفسه بایگانی زونکن را مطالعه کنید.

 

چرا که، نه تنها فضای اتاق های دیگر را آزاد می کند، بلکه راهروی شما را شبیه به اتاق نشیمن می کند. می توانید کتابخانه ی ساخته شده در راهروی خود را با تابلوهای نقاشی در مقابل آن هماهنگ کنید تا فضا را به فضایی کاربردی و تزئینی تبدیل نمایید.

روش چیدمان برای قفسه کتابخانه

سخن آخر

در مورد نحوه ی چیدمان کتاب ها در قفسه های چوبی، قفسه های فلزی و هر جنس دیگری از قفسه ها ایده های فراوانی وجود دارند که ما به چند نمونه از آن ها بسنده کردیم. می دانید که کتاب خواندن یکی از کارهایی است که باید هر انسانی که خواهان رشد در تمام زمینه هاست، در راستای برنامه های خود قرار دهد. بنابراین فرصت را مغتنم شمردیم تا در مورد نگهداری این یاران مهربان، ایده هایی را با هم مشاهده کنیم.

اما خوب است که به خاطر بسپاریم، فقط کتاب نخوانیم. کتاب بخوانیم و تغییرات را در خود ایجاد کنیم تا به رشدی که هر انسانی به آن نیازمند است هر چه بیشتر نزدیک شوید.

اوژن ، کیمیاگر فضا در دنیای بایگانی اسناد و انبار کالا

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *