مقالات نگهداری کالا

فرآیند نصب و راه اندازی قفسه های صنعتی

راه اندازی قفسه انبار

فرآیند نصب و راه اندازی قفسه های صنعتی

نصب و راه اندازی قفسه بندی انبار

زمانی که تصمیم می گیرید انبار یا بخشی از فضای کاری خود را قفسه بندی کنید، اولین سوالی که بعد از انتخاب نوع قفسه بندی انبار از خودتان باید بپرسید “چگونه قفسه انبار خود را نصب و راه اندازی کنم؟” است. در صورتیکه زمینه و بستر مناسبی مهیا باشد، نصب قفسه بندی انبار می تواند به فرآیندی ساده و راحت تبدیل شود.

نکاتی که قبل و حین نصب قفسه انبار باید به خاطر بسپارید

• اطمینان حاصل کنید که قفسه انبار بر اساس نیازهای لرزه ای محلی و پیکربندی دال های خاص ساختمان یا انبار شما نصب شده است.

• گیج و گزینه های اندازه مناسب را نصب کنید که سازگار هستند و می توانند وزن بارهای شما را تحمل کنند.

• مطمئن شوید که قفسه بندی برای پشتیبانی از توزیع وزن محصول و کاربردهای بارگذاری درست نصب شده است.

 

قبل از نصب قفسه بندی انبار

1- انتخاب قفسه بندی انبار مناسب
اولین قدم برای آماده شدن برای نصب و راه اندازی قفسه بندی انبار، انتخاب بهترین پیکربندی قفسه بندی بر اساس ابعاد فضای موجود و محصولاتی است که ذخیره می کنید. این می تواند شامل یک یا چند نوع قفسه باشد.

2- آماده سازی طرح قفسه بندی انبار
بعد از اینکه تصمیم گرفتید از چه نوع قفسه انباری استفاده کنید، می توانید یک طرح کلی از قفسه بندی در انبار را طراحی نمایید. اطمینان حاصل کنید که این طرح به طور کامل با تمام مقررات و استانداردهای قابل اجرا برای پروژه شما مطابقت دارد، سپس آن را برای تایید و مهر به یک مهندس پروژه دارای مجوز ارسال کنید. همچنین مهم است که تمام مجوزهای ساختمانی لازم را قبل از شروع پروژه نصب قفسه انبار خود دریافت کنید.

3- مکان قفسه بندی و کف انبار را بررسی نمایید
مکان خود را ارزیابی کنید تا مطمئن شوید که برای نصب مناسب است. خطرات ارتفاع مانند تیرها، کانال کشی، لوله ها و سقف را بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که کف برای لنگر انداختن مناسب است، ضخامت دال و سطح کف را بررسی کنید. کارشناسان دال 6 اینچی یا بیشتر را برای قفسه های پالت معمولی پیشنهاد می کنند.

4- بررسی اجزای قفسه انبار بعد از خرید
پس از خرید، مطمئن شوید که همه موارد ضروری در نظر گرفته شده اند، اجزای آسیب دیده را بررسی کنید و همه اجزای خود را سازماندهی کنید تا بتوانید به سرعت آنها را پیدا کنند. این به عنوان ” صحنه سازی ” شناخته می شود.

5- تعیین محل قفسه بندی در انبار
هنگامی که مشخص کردید که اولین جایگاه قفسه یا “محل استارت” در کجا نصب می شود، کف را با طرح مشخص کنید و بررسی کنید که عرض راهرو برای نوع قفسه نصب شده قابل قبول است.

راه اندازی قفسه انبار

 

حین نصب قفسه بندی انبار

هنگام نصب، زمانی که اولین محفظه از قفسه بندی انبار را نصب کرده اید، از درست چیده شدن قفسه پالت خود و نصب صحیح آن اطمینان حاصل کنید.
این مهم است که به طور مداوم بررسی کنید که نصب قفسه پالت شما در حین نصب جایگاه‌های باقی‌مانده ثابت بماند. پس از تأیید صحت نصب تمام محفظه‌ها، می‌توانید تمام صفحات پایه را لنگر بیاورید. قبل از لنگر زدن مطمئن شوید که همه سوله ها لوله کشی شده اند. چرا که تلاش برای کشیدن یک قفسه به داخل شاقول پس از لنگر زدن می تواند به قفسه آسیب برساند یا باعث آسیب شخصی شود.
هنگامی که یک ردیف قفسه کامل ساخته شد، کانکتورهای پشتی را نصب و سفت کنید، مطمئن شوید که کد گشتاور صحیح قفسه پالت خود را رعایت می کنید. پس از نصب و لنگر انداختن تمامی محفظه ها، و محکم شدن مناسب تمامی تیرها، هر بخش را بررسی کنید تا مطمئن شوید که تمام مراحل نصب قفسه پالت به دقت رعایت شده است.
لوازم جانبی قفسه باید پس از اتمام نصب قفسه پالت و لنگر انداختن تمام صفحات پا نصب شوند. میله های متقاطع باید طبق دستورالعمل های توزیع وزن مناسب به طور مساوی از هم فاصله داشته باشند. اگر از کفی قفسه استفاده می کنید، مطمئن شوید که طبق دستورالعمل های سازنده در جای خود محکم شده است. به عنوان مثال، کفه های سیمی باید به طور ایمن به تیر متصل شوند تا نتوانند بین تیرها جابجا شوند یا بیفتند.
نکته: در تمام مراحل فرآیند نصب، بسیار مهم است که در مورد رک و اجزای رک انتخابی خود تحقیق کنید و از تمام الزامات سازنده پیروی کنید. نصب قفسه انبار می تواند یک عملیات ساده باشد، اما فقط در صورتی که بدانید چه کاری انجام می دهید.

 

خدمات نصب و راه اندازی انواع قفسه انبار

اگر نصب قفسه های شما نیازمند نیروی کاربلد و متخصص می باشد، نگران نباشید!!!
اوژن سیستم جهان با سابقه ایی طولانی در صنعت طراحی، ساخت و اجرای انواع پروژه های قفسه بندی سازمانی، انبار، اداری، موزه ایی و کتابخانه ایی، افتخار همکاری با متخصص ترین و مجرب ترین نیروی نصب و راه اندازی قفسه بندی را دارد.
از این رو می توانید بدون هیچ نگرانی و با خیالی آسوده تمامی فرآِیند قبل، حین و بعد از نصب و راه اندازی قفسه بندی انبار خود را به همکاران باسابقه ی ما بسپارید تا بتوانید بهترین و مناسب ترین قفسه بندی را انتخاب، نصب و راه اندازی نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *