مقالات بایگانی اسناد

مزایای بایگانی ریلی

مزایای قفسه بایگانی ریلی

دانستنی هایی درباره بایگانی ریلی

اکثر ادارات، سازمان ها، دفاتر و شرکت ها به فضای بایگانی و ذخیره سازی زیادی جهت نگهداری اسناد، پرونده ها، زونکن ها، مدارک و کاغذهایی که به طور رومزه از آن ها استفاده می کنند دارند. برای اینکه بتوانند به این وضعیت سر و سامان دهند، استفاده از کمد بایگانی یا همان قفسه بایگانی ریلی برای حل چنین مشکلی، در اولویت قرار گرفت.

کمد بایگانی ریلی یکی از انواع سیستم های بایگانی و ذخیره سازی است که از چندین واحد کمد روی ریل هایی که در کف زمین پیچ شده اند به صورت متحرک تعبیه گردیده اند.

این کمدها شامل چندین طبقه هستند که می توانید به صورت سفارشی هر طبقه از آن را با رنگ ها و برچسب های متفاوت به منظور آرشیو کردن اسناد متفاوت داشته باشید.

درباره عملکرد بایگانی ریلی  بیشتر بدانید.

استفاده از انواع سیستم های بایگانی ریلی و سیستم های ذخیره سازی مزایایی برای شرکت ها و ادارات به وجود آورده است که در اقصی نقاط کشور می توانند از این مزیت ها بهره ببرند، استفاده از بایگانی ریلی تهران بیشترین و پرطرفدارترین شهری است که تاکنون طبق آمار وجود دارد، چرا که زمین و فضاهای نگهداری برای اسناد و مدارک به شدت هزینه ی بالایی دارد. در ادامه به ذکر مزیت هایی که از استفاده کمد بایگانی ریلی ایجاد می شود، می پردازیم.

مزایای استفاده از قفسه بندی بایگانی ریلی

افزایش حجم ذخیره سازی با بایگانی ریلی

امروزه قفسه‌های پیشرفته‌ تری برای تهیه کاغذهای بزرگ مورد نیاز برای نگهداری ارائه می‌شوند. رنگ های مختلف برای دسته بندی آسان اسناد ذخیره شده ارائه شده است. این نوع ذخیره سازی در صورت عدم اجرای ذخیره سازی مناسب، از آشفتگی های پراکنده یا ایجاد شده جلوگیری می کند.

علاوه بر این، اسنادی که قرار است دوباره استفاده شوند را می‌توان به راحتی با استفاده از دسته‌بندی رنگ پیدا کرد، که به نوبه خود باعث صرفه‌جویی در زمان بی‌کاری کارمندان برای یافتن فایل‌های ضروری می‌شود، زیرا آنها نابجا نیستند.

 

ذخیره سازی داده های حیاتی

اکثر شرکت ها به ذخیره سازی و امنیت مناسب روی داده های مهم نیاز دارند که فقط کارمندان منصوب می توانند وارد آن شوند. برچسب ها و تاریخ های مناسب می توانند اطلاعات دقیق و به روز شده ای را بدون هیچ کمکی به کارمندان ارائه دهند.

علاوه بر این، حفظ و ترکیب یک کامپیوتر پایگاه داده با وارد کردن تمام اسناد ذخیره شده می تواند واقعاً مزایای استفاده از این نوع ذخیره سازی را بهبود بخشد.

با این حال، اگر این پایگاه داده از کار بیفتد یا مشکلات فنی را تجربه کند، ترتیب مناسب در فضای ذخیره‌سازی ممکن است مانع از دسترسی کارکنان به سند مورد نیاز شود.

 

مقاوم و مقرون به صرفه

ثابت شده است که این طراحی ذخیره سازی سال ها بدون هیچ گونه تعمیر و نگهداری و تعمیرات پرهزینه ای از سوی متخصصان دوام می آورد. قفسه ها به اندازه کافی محکم هستند و می توانند حتی وزن قابل توجهی از پرونده ها و کاغذها را حفظ کنند.

مشاوره با متخصصین در مورد این موضوع بسیار توصیه می شود تا ارزش پول مورد استفاده و ارزش معامله را بدست آورید. چوب و فولاد دو ماده پرکاربرد در ساخت قفسه هستند. انتخاب هرکدام از آن ها مزایای خاص خود را دارد.

قفسه‌های چوبی از نظر بصری جذاب‌تر از قفسه‌های فولادی هستند، اما حفظ منظم آن با اعمال پیشگیرانه مناسب برای جلوگیری از نفوذ حشرات و اطمینان از مقاوم بودن در برابر آتش مهم است.

قفسه‌های استیل معمولاً محکم‌تر از قفسه‌های چوبی هستند و استفاده از مواد رنگ‌آمیزی مناسب برای دسته‌بندی کدهای رنگ اضافی و جلوگیری از زنگ زدگی از تخریب کل مبلمان ضروری است.

سیستم‌های ذخیره‌سازی بایگانی به شدت توصیه شده‌اند و با ذخیره‌سازی مناسب و کارآمد فایل‌ها، اسناد و حتی دفاتر، هدف خود را انجام می‌دهند.

استفاده از نوع مناسب قفسه‌بندی بایگانی ممکن است قابلیت سیستم را برای گسترش مزایای آن به سایر انواع مواد ذخیره‌سازی بیشتر افزایش دهد، این ممکن است بهره‌وری را در دفتر و حتی شرکت افزایش دهد.

 

مزایای کمد بایگانی ریلی

مزایای بایگانی ریلی اوژن

قفسه بندی آرشیو

با راه‌حل‌های مقرون‌به‌صرفه که برای ارائه بایگانی و بازیابی اسناد منعطف و کارآمد طراحی شده‌اند، فضای ارزشمند کف را آزاد کنید یا ظرفیت ذخیره‌سازی خود را دو برابر کنید.

فضا، زیبایی شناسی و سازماندهی هنگام برنامه ریزی انبار برای آرشیوها، کتابخانه ها و موزه ها مهم هستند. موارد باید به راحتی در دسترس باشند و هر سیستم نصب شده باید با نیازهای آینده سازگار باشد. سیستم‌های ذخیره‌سازی ما به‌طور ایده‌آل برای این کار مناسب هستند، زیرا همه‌کاره، مدولار و قوی هستند و راه‌حل‌هایی بادوام ارائه می‌کنند. طیف وسیعی از لوازم جانبی (برخی به طور خاص برای استفاده در کتابخانه‌ها، موزه‌ها و بایگانی‌ها طراحی شده‌اند) می‌توانند هر سیستم ذخیره‌سازی ارائه شده را دقیقاً مطابق با نیازهای شما بسازند.

 

بایگانی

مخازن آرشیو اغلب به سیستم های ذخیره سازی نیاز دارند که فضا را از نظر ذخیره سازی و گردش کار به حداکثر می رساند. استفاده آسان هنگام کار به صورت دستی یا الکترونیکی، قفسه آرشیو سیار ما می تواند ظرفیت ذخیره سازی یک مرکز بایگانی را دو برابر کند. از بین بردن نیاز به راهروهای متعدد، دسترسی سریع و آسان به اسناد ذخیره شده توسط یک راهرو شناور فراهم می شود که امکان استفاده از فضای بیشتری را برای ذخیره سازی فراهم می کند. می توان با محدود کردن دسترسی به برخی از راهروها با قفل کردن واحدهای سیار در کنار هم، سیستم ایمن تری ایجاد کرد تا اطمینان حاصل شود که اسناد با دسترسی محدود ایمن نگه داشته می شوند.

 

درباره قفسه بایگانی کشویی شرکت اوژن  بیشتر بدانید.

کتابخانه

سیستم‌های قفسه‌بندی ما را می‌توان در کتابخانه‌ها هم برای عملیات دسترسی عمومی جلوی خانه و هم برای آرشیوهای ذخیره‌سازی متمرکز پشت خانه استفاده کرد. با طراحی زیبا و طیف وسیعی از گزینه های قفسه بندی را می توان برای مطابقت با تصویر کتابخانه شما سفارشی کرد. سوراخ‌های اختیاری در سیستم می‌توانند تهویه را ارائه دهند و به حفظ کتاب‌ها و اسناد کمک کنند. این سیستم انعطاف‌پذیر و همه‌کاره است و تقریباً در هر طرح مورد نیاز، حتی در اطراف ستون‌ها، شفت‌های تهویه و سایر اشیاء پیچیده، قرار می‌گیرد. گزینه های ریلی و هوشمند برای زمانی که فضا محدود است در دسترس هستند، که اغلب در کتابخانه ها با تهیه کتاب های جدید اتفاق می افتد.

 

موزه

از اقلام حجیم و سخت مانند نقاشی ها و مجسمه ها گرفته تا اقلام کوچکتر مانند جواهرات و مدال ها، انبار موزه می تواند مجموعه عظیم و متنوعی از اشیا و مواد را پوشش دهد. با تعداد زیادی سیستم قفسه بندی و طیف کاملی از سیستم های قفسه بندی برای هر کاربرد، و همچنین لوازم جانبی یکپارچه جامع که به طور خاص برای استفاده در موزه ها طراحی شده اند، می توانیم راه حلی جامع برای نیازهای ذخیره سازی موزه به شما ارائه دهیم.

ما راه حل های ذخیره سازی سیار و ثابت را برای موزه ها و گالری ها ارائه می دهیم. مدارس و کتابخانه ها و فروشگاه های اسناد پزشکی و قانونی.

اوژن ، کیمیاگر فضا در دنیای بایگانی اسناد و انبار کالا

www.ozhanco.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *