مقالات نگهداری کالا

تجهیزات انبار | اوژن

تجهیزات انبار

تجهیزات انبار

مقدمه

انبارداری یک خدمت اقتصادی است و عبارت از تهیه و نگهداری کالا در انبار به منظور عرضه به موقع یا گسترش دادن مدت عرضه آن به نحوی که کالا برای مدت بیشتری قابل دسترس و مصرف باشد. در اقتصاد هر کشوری انبارداری حلقه ای از زنجیره تولید، انتقال، توزیع و مصرف به شمار رفته و نقش اتصال و واسط را در انتقال کالا از مناطق تولید به بازارهای مصرف و سپس توزیع محلی برعهده دارند.

نکته: درباره انتخاب قفسه انبار مناسب بیشتر بدانید.

تجهیزات:

ساختمان انبار باید مجهز به الکترود برق گیر (صاعقه گیر) استاندارد باشد.
هر انباری بایستی حداقل با یکی از وسایل ارتباطی و تلفن بی سیم با قسمتهای مختلف خارج از انبار در ارتباط باشد.
استفاده از وسایل گرما زا برقی، گازی، نفت سوز در محوطه انبار ممنوع و برای دفتر کار پرسنل باید ازسیستم گرمایش بسته (شوفاژ، فن کوئل یا اسپلیت ) استفاده نمود و دستگاه های سیستم تهویه سرمایش، گرمایش داخل انبار باید مجهز به حفاظ باشد.
انبارها باید مجهز به زنگ خطر، کپسول اطفاء حریق با شارژ معتبر ( هر دو نوع co2 و پودر و گاز) و سیستم اطفاء حریق خودکار باشد.

درباره تفاوت قفسه ایزی راک  و قفسه ایزی راک ریلی  شرکت اوژن بیشتر بدانید.

وجود دستگاه دماسنج و رطوبت سنج و ثبت تغییرات دما و رطوبت به ویژه در انبارهای مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی ضروری است (انبار خنک 5-15 درجه سانتی گراد باشد و انبار معمولی که دمای آن بسته به نوع کالا بین 15-30 درجه سانتیگراد باشد)
استفاده از قفسه های ایمن با سطح مقطع مناسب، راک ها، پالت ها و دیگر تجهیزات متناسب با نوع کالاها جهت حفظ کیفیت و سلامت کالاها
انبار باید دارای سیستم نقل و انتقال و جابه جایی مناسب از جمله نوار نقاله، بالا برنده، سایر تجهیزات مورد نیاز بسته به نوع انبار و از جنس مقاوم و قابل شستشو باشد و در هنگام استفاده هیچگونه آسیبی به کارکنان، مواد و کالاها وارد نشود. تجهیزات حمل و نقل مواد غذایی باید از سطح نظافت قابل قبولی برخوردار باشد.
زباله دان به تعداد، حجم و اندازه کافی در پوش دار، ضد زنگ و قابل شستشو برای داخل و محوطه اطراف انبار در دسترس باشد و جمع آوری و نظافت آن ها روزانه و به موقع انجام شود.
یک جعبه کمکهای اولیه در هر انبار باید تعبیه شود و مواد ضروری داخل آن کنترل شود.
10- علائم و تابلوهای راهنمایی هشدار دهنده بهداشتی و نکات ایمنی باید از فاصله 15 متری قابل دیدن و خواندن باشد. معنا و مفهوم تابلوها باید به کارکنان آموزش داده شود.

11- مجهز بودن انبار به سیستم تهویه جهت جابه جایی هوای فضای انبار (هواکش و فن) به منظور جلوگیری از ایجاد بوی نامطبوع درفضای انبار

درباره تفاوت قفسه پالت راک و  قفسه پالت راک اتوماتیک  شرکت اوژن بیشتر بدانید.

علاج واقعه قبل از وقوع باید باشد با حذف موارد خطرسازوازبین بردن فرصت وقوع حوادث می توان ازوارد شدن خسارات فراوان وجبران ناپذیر جلوگیری کرد.

درباره تفاوت  قفسه پانل راک و قفسه پانل راک ریلی  و  قفسه پانل راک ریلی اتوماتیک  شرکت اوژن بیشتر بدانید.

عامل دیگری که تعیین کننده است که کالا کجا قرار می گیرد، امکانات و تجهیزات موجود در انبار است. این تجهیزات شامل انبارداری و سایر تجهیزات انبار است.

مشخصات فیزیکی:

یکی دیگر از عوامل تعیین موقعیت کالا، خواص فیزیکی است.

همچنین مقاله روش اجرایی استاندارد شرایط نگهداری محصولات دارویی  را مطالعه کنید.

مشخصات کیفی کیفی:

این خواص شامل نشتی، مواد منفجره، سمی و گران است یا نه.
شما مراحل ذخیره سازی دارید
طبق شرح داده شده، ذخیره سازی در 3 مرحله انجام می شود:
1. مرحله دریافت یا تحویل کالا
2. مرحله نگهداری و حفاظت از کالا و کالا در انبار (انبارداری)
3. مرحله صادرات یا تحویل کالاها خارج از بورس

اوژن ، کیمیاگر فضا در دنیای بایگانی اسناد و انبار کالا
منبع: www.ozhanco.com

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *