مقالات نگهداری کالا

کاربرد و ویژگی های قفسه ایزی راک

کاربرد و ویژگی های قفسه ایزی راک

 

کاربرد و ویژگی های قفسه ایزی راک

قفسه ایزی راک را بیشتر بشناسیم.

همانطور که می دانید، قفسه بندی انبار یکی از مهم ترین اموری است که در اولویت کاری هر انباری قرار دارد. بنابراین شناخت انواع قفسه انبار به ما در انتخاب بهتر و در نهایت به وجود آوردن شرایط مطلوب تر، کمک شایانی خواهد کرد.

سیستم های قفسه بندی صنعتی سازه های فلزی هستند که برای پشتیبانی از کالاها در یک انبار یا تاسیسات صنعتی طراحی شده اند. در این میان ما قفسه ایزی راک را انتخاب کرده ایم تا برای شما از تمام زیر و بم این نوع قفسه بندی صحبت کنیم تا شناخت خوبی نسبت به این محصول به دست آورید. چرا که این شناخت به شما کمک خواهد کرد که در انتخاب نوع قفسه بندی انبار خود آگاهانه تر تصمیم گیری نمایید.

در ادامه به تعریف قفسه ایزی راک، کاربردهای قفسه بندی ایزی راک، قیمت قفسه ایزی راک و در نهایت به کاربردهای آن خواهیم پرداخت.

درباره انتخاب مناسب جهت قفسه بندی انبار خود بیشتر بدانید.

 

قفسه ایزی راک چیست؟

نوعی قفسه بندی است که می توان از آن در انبار منازل، انبار کارخانه ها، انبار مواد اولیه، لوازم یدکی و انواع انبارهایی که بتوان کالا و اقلام را به صورت دستی جا به جا کرد، مورد استفاده قرار می گیرد.

این نوع قفسه بندی به دلیل حذف پیچ و مهره ها، سهولت در اجرا و نصب قفسه ها را ایجاد نموده است که آن را به قفسه ایزی راک معروف کرده است. قفسه ایزی راک در دو نوع ثابت و ریلی در شرکت اوژن سیستم جهان تولید و به بازار عرضه می گردد.

قفسه های ایزی راک از متریال های پروفیلی ساخته می شوند. در این نوع سیستم های قفسه بندی انبار می توان کالاهایی نیمه حجیم با وزن نیمه سنگین نگهداری و ذخیره کرد.

“EASY-RACK” یک سیستم ذخیره سازی منحصر به فرد با بازوهای متحرک است که برای نگهداری میله ها، پروفیل ها، لوله ها و به طور کلی انواع کالاهای بلند مناسب است. قائم ها تعدادی بازو را با ظروف قابل استخراج نگه می دارند. اپراتور به راحتی می تواند ظرف مورد نظر را با استفاده از یک دستگیره استخراج کند، به این ترتیب می تواند مواد را با دست، لیفتراک یا جرثقیل بارگیری یا تخلیه کند.

درباره تفاوت  قفسه راک  و قفسه راک ریلی شرکت اوژن بیشتر بدانید.

تفاوت بین قفسه ایزی راک ثابت و ریلی

در قفسه انبار ایزی راک ثابت، همانطور که از نام آن پیداست، قفسه ها قابلیت سیال بودن را ندارند، بنابراین مقدار فضایی که برای راهروهای بین قفسه ها داریم، فضای زیادی از انبار را اشغال می کنند.

در قفسه ایزی راک ریلی، قفسه ها روی ریل هایی قرار داده می شوند که زمان استفاده از این قفسه ها، فقط کافیست با حرکت قفسه ها روی ریل، راهروی مورد نظر خود را ایجاد کنید تا به کارهای خود در قفسه ی مربوطه برسید.

ویژگی ریلی بودن قفسه های ایزی راک ریلی مزیتی است که این محصول را نسبت به محصولات دیگر کاملا متمایز گردانیده است. چرا مقدار فضای اشغالی تا 100 درصد در این نوع قفسه ها کاهش میابد.

 

 

 

قیمت قفسه ایزی راک

برای اینکه بتوانید محاسبه ی درستی از قیمت قفسه بندی ایزی راک ریلی داشته باشید، پیشنهاد می کنیم که با مشاوران و متخصصان این حوزه تماس حاصل نمایید تا راهنمایی های لازم را به شما انتقال دهند.

تعیین قیمت قفسه ایزی راک، به عوامل زیادی بستگی دارد که تعدادی از آن ها شامل: تعداد قفسه های مورد نیاز، طبقات قفسه های ایزی راک و متریالی که در ساخت این نوع قفسه ها مورد استفاده قرار می گیرد، تاثیر مستقیمی روی قیمت قفسه ایزی راک دارد.

درباره تفاوت  پانل راک و پانل راک ریلی  و  پانل راک ریلی اتوماتیک شرکت اوژن بیشتر بدانید.

حال اگر این نوع قفسه بندی، قفسه ایزی راک ریلی باشد، با توجه به اینکه ویژگی هایی همچون قابلیت جابجایی و سیال بودن به قفسه ها اضافه می شود. قیمت آن را نسبت به قفسه ایزی راک ثابت افزایش میدهد.

اما یادآور می شویم که خرید قفسه ایزی راک گران تر در وهله ی اول ممکن است از لحاظ مالی به مجموعه فشار مالی وارد کند اما با مزیت هایی که از خرید قفسه ایزی راک ریلی عاید شرکت و سازمان می شود، تمام هزینه های نیروی انسانی، اجاره بها و بسیاری از موارد دیگر را پوشش می دهد و در نهایت خواهید دید که تا چه اندازه خرید ایزی راک ریلی به نفع سازمان تمام شده است.

درباره تفاوت  قفسه بندی پالت راک و  قفسه بندی پالت راک اتوماتیک شرکت اوژن بیشتر بدانید.

 

مشخصات قفسه ایزی راک

ظرفیت هر بازو: 600 کیلوگرم
عمق قفسه ها: 500، 700 یا 900 میلی متر
ارتفاع قفسه ها: 200، 300، 400 یا 500 میلی متر
تعداد لایه ها – تک: 3، 4 یا 5. دو برابر: 6، 8 یا 10
طول کل قفسه: 2.5، 3، 4، 4.5، 5، 10.5 یا 11 متر

ویژگی های مهم قفسه ایزی راک
عملکرد سریع و ساده
ایمنی
صرفه جویی در فضا
قابل استفاده برای هر نوع کالای بلند
عالی برای بارهای سنگین
سیستم مدولار
موجود در بسیاری از نسخه ها (استاندارد یا سفارشی)
انعطاف پذیری و امکان داشتن ظروف در ارتفاعات مختلف

 

همچنین مقاله  قفسه خود راهرو یا قفسه بندی درایوین را مطالعه کنید.

کاربردهای قفسه ایزی راک

استفاده از قفسه ایزی راک در مواردی متفاوت دیده شده است که می توان به انبار منازل، انبار مواد اولیه، کارخانه ها، مواد شیمیایی و دارویی، برای نگهدای کتاب ها و مجلات و بسیاری از موارد دیگر اشاره نمود.

 

اوژن ، کیمیاگر فضا در دنیای بایگانی اسناد و انبار کالا

www.ozhanco.com

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *